Monday, July 8, 2013

Jual Barang Pulak

Semalam, tamatlah riwayat tv Haeir 21”saya….tv yang banyak berjasa kepada saya dan keluarga kecil kami...tv ni la saya guna since kat Penang….lepas housemate keluar, barulah p cari tv baru…beli yang murah je..tak salah beli tv ni awal tahun 2009…beli kat Giant, Bayan Baru je….memang la gedabak tv ni tapi ni la yang murah yang mampu saya beli…RM260 tak salah harga tv ni…..

Lepas tu, angkut lagi tv ni p kl selepas dapat kerja kat sini….dan tv ni jugak la yang kami guna dari awal kahwin sampai la pindah ke rumah baru….tengok world cup 2010 pun dengan tv ni…..

Memula tu ingat nak jadikan tv kedua dan letak dalam bilik…tapi memandangkan saiz yang gedabak dan memakan ruang, kami pun cadang jualkan aja la…nak bagi kat family pun dorang dah ada tv masing-masing…canggih lagi…so, dari dok tunggu dan simpan baik dijualkan je…

Disebabkan semalam memang hantar ika kat TBS, Bandar tasik Selatan, teruslah kami lajak ke Bandar Permaisuri..area rumah lama kami yang best tu….cari kedai BST (buy-sell-trade)….memang dalam kepala tak fikir pun berapa dapat kalau jual ni…sebab tak tau nak letak harga….tapi harga mestilah bawah RM100kan….

Kat kedai tu memang banyak yang boleh dijual..tapi jual barang yang masih elok la..sebab dorang akan jual balik barangan tu…macam kedai barangan terpakai la….

Lepas dok ting tong ting tong, tv ni selamat dijual dengan harga RM60 je…memula kami nak jual dalam RM80…tapi Syukur lah..RM60 pun ok jugak..rezeki jugak tu…bukan apa, memula tv tu pun macam tak nak hidup je..mungkin sebab dah lama tak bukak dan dok bergoyang bagai masa pindah, naik lori la…nasib baik tv ok dah masih boleh digunakan…..

Lepas tu kami terus dok berkira-kira apa lagi yang boleh dijual…hmmmm, nak kena selongkar stor la..rasanya banyak lagi benda yang tak guna dan masih 

1 comment:

Note: Only a member of this blog may post a comment.