Tuesday, July 10, 2012

oh no...lipas


Oh no…Lipas…dalam PGY…

Mesti ada yang pernah nampak kelibat lipas dalam kereta kan….macam dalam PGY memang dah pernah nampak haritu….tapi saja je buat-buat tak tau…pernah bagitau mr may….lepas tu kena bebel lagi dengan mr may sebab suka makan dalam kereta…huhu…apa nak buat sebab perjalanan saya pergi-balik kerja kan jauh, haruslah kena makan untuk elakkan kebosanan dan mengantukkan [hahaha..alasan semata!!]..tapi memang betul pun….

Dan sebab lipas la jugak, yang telah menghuru-harakan saya semasa memandu….geli gile tau!!!..p la main jauh-jauh lipas tu…jangan la datang dan ‘attack’ saya….huhu….ngeri dan berdiri bulu roma kalau teringat peristiwa tu….

Lipas masuk dalam seluar saya tau!!!...cuba korang bayangkan….’dalam seluar’…saya tengah ‘driving’ pulak tu…memang menggelupur la kejap dalam kereta….nasib baik ‘under control’ tau…..lipas tu masuk melalui kaki seluar..saya dok ‘syok’ tekan minyak, alih-alih rasa macam ada benda masuk dari bawah…cepat pulak tu..melopong jap masa tu…geli weh…..tak tau nak tekan minyak ke ‘break’…nasib baik masa tu saya bukan kat ‘highway’…kira jalan dalam [elak tol kemuning]….

Saya sempat ‘pekup’dan penyet-penyet lipas tu….masa tu kedudukan lipas kat area atas lutut dekat paha dah….dalam hati [dok cakap, mati dah lipas ni]…seram sejuk..rasa berdiri bulu roma ni tau!!!!
Agak-agak dah rasa lipas tu dah senyap….barula saya berhenti dan keluar dari kereta….ni lagi satu yang kelakar…terpaksa la saya terloncat-loncat nak bagi lipas tu keluar dari seluar saya tu….fuhh!!!memang dah mati lipas tu…..sian pulak..tapi siapa suruh masuk tempat yang tak sepatutnya….hihihi….

Lepas tu, masuk kereta dan drive balik….terasa geli-geli lagi masa tu….

“moral of the story” – Jangan makan dalam kereta dan jangan panik kalau hadapi kejadian macam tu…buat-buat ‘cool’ [walaupun macam terpaksa]….

4 comments:

  1. ya ampun..bia betul lipas tuh..nasib baek la tuan belog xapa2..tetiba rasa mcm insaf jap xnak makan dlm keta walaupun stakat nih xpenah lg jumpa lipas dlm keta..hik3,

    ReplyDelete
  2. hahaha...betul la tu....ada lipas......ngeri sangat......hati2 dan kena selalu check kot ada lipas lagi.....huuu

    ReplyDelete
  3. eiii...taksuka lipas..huhu....boleh melompat kalau lipas lalu depan@naik kat kaki...huhu....takterfikir pun sampai dalam kereta..kalau org, sure uncontrol dah...geli3..ada pernah tengah lipat kain lipas mai dekat, lari pecut terus lompat atas kerusi.huhu..haritu lipas lintas kat kaki pun dah melompat2 taklupa sekejap dalam perut ada baby..huhu..lagi taksuka kalau lipas main terbang2..hua2

    ReplyDelete
  4. ye ye..memang sangat geli tau.....haha, lawak la bab lompat atas kerusi tu......

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.