Sunday, July 15, 2012

Meredah Pureen Warehouse Sale 2012


Mak aii..susahnya dapat ‘parking’…..memang dah jangka dari awal dah…sebab tu kami plan nak p tengahari sikit….ingatkan kurang sikit la…dulu masa kami redah ‘Pureen Warehouse 2010’ ni kami p pagi…memang org macam semut la…ni p tengahari, orang dah tak ramai tapi memak sesak sebab susah dapat ‘parking’….kesimpulannya, kami ‘park’ agak jauh dan Cuma saya je redah p situ….sebab azuin tido masa tu..malas nak kejutkan dia…tinggal la mr may& azuin kat kereta….senang sikit sengsorang…bukan apa cian kat azuin la nanti berpanas & bersesak….

Memang la nak grab banyak baju kat ‘baby arfah’ tu…tapi tak banyak pilihan untuk baju ‘baby’….banyak yang besar-besar…untuk saiz azuin ok la…..untuk newborn ke dari 3-6 bulan pun tak banyak pilihan…mungkin orang yang datang pagi dah pilih dan dah bercampur aduk kot…sebab masa saya sampai tu kebanyakan baju dah campur aduk….macam dulu jugak, memang susah nak cari seluar..baju dapat, seluar  pulak tak ada….jadi tak dapat la nak grab banyak untuk arfah….grab benda lain jela….

Untuk azuin memang banyak..sebab banyak baju ‘gegirl’….sempat la rembat beberapa helai baju basahan untuk azuin….murah la jugak…sepasang boleh dapat RM10….kalau kat luar ada la jugak RM15-20….sempat gak saya rembat 5 helai baju azuin yang harga RM3 sehelai….murah kan..baju memang elok..tapi seluar memang tak dapat cari..tapi tu tak ada masalah sebab boleh cari seluar kat mana-mana nanti…..

Ni lah, hasil rembatan untuk arfah…..tertinggal gambar kelambu,hehe…..
cuma 3 helai je grab....sikit je kan....Baju nak rembat banyak tapi yang ada banyak yang kaler untuk gegirl…pink-pink gitu…arfah cakap tak nak beli yang kaler macam tu lagi sebab tak tau baby girl or boy….so, nak beli nak neutral adalah sangat susah nak cari….sebab ramai yang dah rembat kot…

azuin dulu saya dapat grab dalam 12 helai (ada lagi 2 helai tak pakai lagi sebab besar)..sebenarnya baju tak perlu pun beli banyak-banyak....nanti tetiba je jadi banyak..hehe....
Untuk ‘pad’ memang saya beli 3 paket (ada 20keping)…yang ni saja beli banyak..sebab saya dulu memang guna banyak giler ‘pad’ ni….memang tak cukup….orang lain saya tak tau la…ni pengalaman sendiri..dan saya memang suka ‘pad’ yang ni….sebab panjang…..(in case kalau arfah taknak jenama ni, saya simpan la untuk saya nanti….manatau ada rezeki nak dapat baby lagi ke)…”baby wipes” memang banyak nak guna…..”baby wipes” la yang memberatkan beg saya ni…..

"Untuk arfah (mesti dia baca blog ni punya) …sorry la tak dapat nak grab banyak…..lagipun tak menang tangan…barang berat babe!!lenguh bahu i"

Memang main capai je apa yang nampak masa tu tau…..nasib baik kat kaunter tak beratur panjang….terus je dapat bayar..lagipun memang diorang bukak banyak kaunter…senang sikit….memang berat giler nak bawa barang-barang tu….nasib baik ternampak mr may dan azuin kat luar pagar dekat dengan kawasan Kilang Vitagen (kilang Jai kerja)….boleh tarik nafas lega sikit sebab barang dah bertukar tangan….saya cuma dukung azuin je….

Balik rumah memang dok belek-belek barang jela...seronok tapi rasa tak best sebab tak dapat grab macam zaman beli baju azuin dulu.....tapi ok la, dapat beli benda lain kan...



Oh ya, saya rembat 2 botol susu gak untuk azuin….so, malam tu jugak terus buang botol-botol azuin yang dah lama…tukar yang baru pulak…tapi, seperti biasa, puting kena beli asing….nanti baru p cari puting ‘Pigeon saiz M’ untuk azuin…..isnin ni, azuin boleh guna botol baru…yeay!!
Mesti kena ada gambar baby comel ni...sibuk je dia nak mengemas...
ni la..botol-botol yang kena buang.....tamatlah riwayat!!




4 comments:

  1. hehe..beza betul kan zaman bujang dgn berumah tangga..taem bujang dk shopping utk diri sendri..skrg shopping utk anak2..hehe

    ReplyDelete
  2. aah..baju raya pun dok pk anak je,...diri sendir sangat jarang dah dok beli itu ini...hehe..sangat berbeza...beli barang anak2 boleh jadi gile..semua chantek2....

    ReplyDelete
  3. u're welcome!!!hope u like it...

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.