Tuesday, July 17, 2012

marmet???


Kenapa la sampai tertinggal ni…haishh….memang terkejut dan ‘frust’ sangat masa nak pam tadi…bayangkan la semua ada…ice pack,storage bottles, handle…tapi dalam air mesh bag tu tak ada corong (breastshield), valve head & membrane dan connector….Ya Allah, macam mana boleh terlupa nak letak ni…..ni gara-gara terlambat la pagi tadi….

Pagi tadi dah la saya sampai ofis sejam lewat….azuin buat perangai…sekarang ni dah pandai buat akal…selalunya pagi-pagi masa nak p kerja tu ada je dia nak bunyi-bunyi…dah la lambat keluar rumah, sangkut jem pulak……haishh…..lepas tu tertinggal gadget berharga saya pulak…..

Terdiam jap saya kat surau tu…dok fikir nak balik ke?amik emergency leave ke?mintak kat bos nak balik ke?cik B dah bengkak dah…..memang masa untuk mengepam dah ni….sakit hati, skait kepala…macam –macam ada…..

Nasib baik teringat nak marmet…marmet?tak pernah cuba pun nak marmet ni…..tapi tu jela jalan terbaik buat masa terdesak ni….dengan penuh tak reti, saya pun cuba la buat marmet…terkial-kial jugak la….tak biasa dan kekok…sakit bahu ni dok menunduk je….hasilnya…….tak la meriah kalau pam..mungkin sebab ni kali pertama saya cuba dan tak pandai lagi…..pecah rekod ni…azuin 16 bulan baru cuba marmet..hehe…

Saya cuma dapat kumpul separuh dari jumlah yang biasa dipam untuk sebelah cik B….cik B kiri tak berapa nak banyak…ada la dalam 0.5 Oz….yang kiri sebab kekok…kanan ok sikit walaupun kekok….dapat la 2 Oz untuk kanan….so, sesi pagi saya Cuma dapat 2.5 Oz je…kalau biasa saya dapat pam dalam 4-5 Oz untuk sesi pagi….terpaksa saya kunci pintu surau tu…marmet punya pasal la…malu kang…hahaha….nanti kena p buat marmet sesi kedua…..kena cari masa orang tak ada la…..kena pandai-pandai la kan….
Hasil marmet cik B kanan...hehe....haruslah kena tepet gak gambar susu ni...'first time' wooo....ok la kan sebab baru cuba....

Ok jugak marmet ni...tak sakit la...kena lembut je masa marmet tu.....lama-lama nanti 'pro' la kan...

Nota kaki : Walau lambat macam mana pun, kena pastikan tak ada benda yang tinggal….yang penting pam tu (selain handbag la….oppss, saya tak bawak handbag pun datang opis….semuanya lump sum dalam beg makanan…sonang sikit)


Sambungan dari update atas tu...hehe
1.40 pm....
Hehehe….gelak seronok ni…Alhamdulillah…syukur sangat….
Sebabnya , dapat ‘up’ kan lagi susu dengan teknik marmet ni….haa,kan dah bagitau tadi..lama-lama mesti jadi punya…..untuk sesi yang kedua ni saya dapat 4 Oz (kiri&kanan) tau…dah ada peningkatan…..

Dah rasa macam seronok pulak ber’marmet’ ni..memang la agak lenguh sikit tapi seronok tengok susu yang memancut keluar tu…hehehe….memang la tak dapat nak marmet 100% sebab bahu dah lenguh-lenguh sebab dok tunduk je….terasa lagi cik B ni penuh n bengkak tapi tak la sebengkak tadi…..dah kurang sikit…tadi rasa menyucuk sampai ke dada…senak sangat…..

Jom review sesi marmet hari ni…

Sesi 1 (8.30am): 2 Oz (kanan) + 0.5 Oz(kiri) =2.5 Oz
Sesi 2 (10.30am) : 3 Oz(kanan) + 1 Oz(kiri) = 4 Oz

Sesi 3 (12.30pm) : tak dapat nak marmet…sebab sesi ketiga ni dah masa rehat….dah ramai yang keluar masuk surau…segan la pulak…yela, kalau marmet ni macam open pulak(tak reti nak cover lagi…..maklumlah baru nak cuba & kekok serba-serbi)……kalau guna pam senang sebab dah biasa cara-cara meng’cover’….Cuma nampak ‘handle’ pam je..hehe …saya masih guna Medela Harmony lagi tau…pam yang sangat berjasa kat saya…tak terfikir nak upgrade lagi (teringin Medela Freestyle…nanti kalau rezeki anak ke-2 nak beli Freestyle la…..)
ni 3 Oz dari belah kanan....yang sikit tu tak tangkap pulak..hehe

Jumlah yang dapat bawak balik hari ni 6.5 Oz je...ok la tu, syukur sebab ada jugak rezeki harini....kalau tak marmet tadi, dah sah-sah bawak balik tangan kosong...penat je angkut cooler bag tu kalau tak ada isi kan...6.5 Oz pun dah buat saya tersenyum lebar....

Tak sabar nak balik rumah nak pam sepenuhnya…lagi 2 jam nak balik….yeay!!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.