Sunday, December 26, 2010

Nasi Beriani lagi...

hari ahad memang hari memasak kami....semalam pun dah fikir2 dah nak masak apa weekend ni...memandangkan semalam kami pergi kenduri Emy kat Penjara Kajang, terasa pulak nak makan dalca lagi....sebabnya lauk kenduri semalam sangat sedap especially dalca n nasi minyak tu....kecur air liur kalo teringat lauk semalam...on d way back semalam, kami pun decided la nak masak nasi beriani...beras basmathi memang dah ada...cuma bahan2 nak masak masakan sampingan yang tak ada...so, kena la beli apa2 yang patut....karang tak cukup tak sedap la pulak....Kami pun berenti la kedai Pak aji kat bandar tun razak beli barang2...tak banyak pun sebab ada yang tak ada kat situ..

Kenduri Emy di Kajang ***tepaksa menyelit sekejap sebab nak tangkap gamba dengan Pengantin.

Pagi tadi, bangun tido teringin la pulak makan roti canai...time pregnant ni kerap jugak la saya makan roti canai..tak tau la kenapa...dulu masa sebelum pregnant tak la suka sangat....tapi juz layan jela...lagipun kedai mamak Hajris ni dekat gak dengan Hero..so, lepas makan, boleh la pergi beli barang yang tak cukup nak buat nasi beriani ni......

Mission Complete..barang2 semua dah ada....

Balik je rumah kami terus mulakan aktiviti memasak....'kami'?ha..kami tu means saya n mr may la....nasib baik mr may rajin nak tolong....yela, lenguh tau kaki nak berdiri lama memasak...sakit tumit dibuatnya...
hampir 2jam gak la kami masak..lama kan..tak kisah la...yang penting nasi beriani kami ni jadi n sodap=D...
Meh nak share finished product kami....hehe...

Nasi Beriani
Dalca ni first time buat....not bad..mr may pun cakap sedap.....     
yang ni air asam hasil air tangan mr may...tp saya tak boleh makan sebab letak kerisik....time pregnent ni saya sensitif sket dengan kerisik....

Ayam masak ros ni pun first time buat....masa first time buat beriani saya masak ayam masak madu....yang tu memang sedap...Pernah bagi Norly (my sis) bawak balik Perak n family saya rasa masakan saya tu...n dorang cakap sangat sedap...nanti lepas pantang, boleh la saya masakkan untuk dorang pulak..


sempat lagi snap gamba mr may yang tengah goreng papadom...

sungguh seronok dapat masak, makan n mengemas sama2 dgn org tersayang...dah la malam ni kena makan sowang2...mr may nak p bukit jalil tengok bola MAS vs INA....haih tinggalku keseorangan.....kalo tak pregant, saya dah ikut dah p stadium...

Apa2 pun hope u all enjoy ur weekend!!!



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.