Wednesday, December 1, 2010

Antenatal Check-Up Week 26

Sudah genap usia kandungan 26 minggu...semalam saya ada buat checkup kat klinik gomen...alhamdulillah seperti biasa xlama sgt menunngu n lengang je klinik tu..kalo tak salah yg dtg tu hanya patient yg buat appointment je....urine test ok, berat je melampau sket naik....sampai nurse tu terkejut tgk kenaikan berat tu...last check up is 56 and current checkup berat saya dah 60.5....byk gak la naiknye....tp xpe, yg penting babyku ini sihat...nnt dah bersalin pandai2 la sy kuruskan badan semula..hopefully la..ngeee.....lepas tu kene check perut...pastu sessi temubual dgn nurse tu...mcm2 ditulis dlm buku merah tu...yg tu sy xkisah sgt la....yg penting sy sihat.....checkup kali ni saya kene amik darah lagi n kene cucuk tetanus(kancing gigi)...smpai hari ni tangan still kebas n lenguh2 lagi....darah saya still cair..result semalam  cuma 10.4 n dah lekat sticker kaler hijau dah kat buku saya tu...huhu...nak kata xmakan makanan yang tmbah darah, saya makan sangat banyak..tapi tak tau la...haih, ni yang tak suka ni....
Saya jugak dah dapat reference letter untuk hospital mana yg nak bersalin nnt...insyaALLAH saya akan bersalin kat HUKM...dekat sket dgn umah...10-15mins je...nextweek kene p HUKM untuk booking date for delivery and checkup kat sana......ada jugak yg say abaca thru forum2 tentang HUKM ni...means pengalaman bersalin kat situ la...ada yg –ve and +ve....mayb pengalaman org semuanye tak sama kan..selagi bukan turn kita memang la kita tak tau....hope masa saya nanti semuanya +ve je....
Haaa satu lagi, dah lama saya survey untuk buat 3D/4D scan...nak tgk si cerdik ni dari dekat....memang tak sabar...banyak tempat yg saya survey and call tanya harga scan tu...tp saya lebih berminat nak buat kat Vision College which is in Kelana Jaya.....Masa kol tanya tu dorang sangat friendly and willing to answer ape yg saya tanya...kos utk 3D and 4D kat ctu murah je...RM90...CD pun dorang akan kasi...but have to wait until end of this month...booking on 30 Dec...tu je tarikh yg paling dekat yg available...sgt xcited n tak sabar rasanya....bleh tau gender si cerdik ni..skrg ni xconfirm lagi gurl or boy.....

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.