Tuesday, December 28, 2010

First check-up di HUKM

Dalam 8.30pg tadi saya gerak p HUKM....appointment tulis kul 9pg...sampai je kat HUKM kena cari parking la pulak..mak ai, susahnya nak dapat parking..ramai sangat orang..berpusing2 saya kat tempat parking tu....at last terpaksa jugak parking kereta dalam keadaan tidak senonoh..tapi tempat tu tak block mana2 kereta tau....sampai je kat Klinik O&G, kena letak slip pendaftaran & tunggu nama dipanggil..lepas nama kena panggil, terus kena buat bayaran kat kaunter bayaran...kebanyakannya kena dalam RM25...sebab check-up & scan sekali...Luckily saya tak payah bayar sebab saya bawak GL dari mr may...so, lenggang-kangkung je la..

Lepas tu kena timbang berat, tinggi and urine..saya passed semua...berat is 164kg (naik 4 kilo tau)..tekanan darah 182/80..yang penting urine normal...sebenarnya takut jugak kena kencing manis sebab lately ni saya kerap makan makanan yang manis2...dalam kul 10.30 dah setel dah.....

Scan time....kena tunggu agak lama untuk scan sebab sangat ramai patient tadi...saya dapat scan pun dalam 12...lama sangat2..dah la lapar...nak p beli makanan takut tetiba nombor naik pulak....minum plain water jela...masa scan tu jap je..baby normal berat is 1.6kg, air ketuban pun cukup and kepala baby kat bawah...cuba jugak tanya gynae tu, i'm carrying baby boy or girl..then dia pun try her best nak amik shot yang clear...susah jugak nak nampak tapi dia cuma cakap mayb gegurl..sebab nampak flat je...haih, pemalu sungguh si cerdik dalam my womb ni....takpe, this thursday saya ada appointment for 3D/4D scan.hope dapat confirmkan la gender dia...excited sangat nak tau girl or boy..

habis je scan kena tunggu lagi untuk jumpa doktor pulak....tak banyak pun dia check, cuma sembang2 n ambil details je...lepas tu amik next appoitment kat kaunter yang lain pulak...my next appointment kat HUKM ni is 22/2/2010...lambat lagi kan...actually next appointment 6 weeks later tp tak tau kenapa saya lebih lagi..mayb sebab ramai sangat yang appointment time tu kot....

Everythings settle around 1.45pm after ambil ubat kat farmasi......

Next, kena p Klinik kesihatan Bandar Tun Razak pulak..sebabnya, appoinment kat situ same date dengan HUKM..ingat nak reschedule tapi kena check jugak...saya kna injected Tetanus untuk dos ke-2...HB kali ni ok, 11.5..my next check-up dah 2 minggu sekali dah...which is on 11 january 2010...

Dah makin dekat rupanya nak bersalin....Hope saya dapat mengharunginya dengan tabah....

P/S tak sabar tunggu kamis ni....nak scan 3D/4D pulak.....

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.