Monday, May 6, 2013

PRU13



Harini dah mula kerja….Sebenarnya Selangor cuti umum harini (6 Mei 2013)…sempena hari mengundi yang jatuh pada hari ahad....tapi hari Jumaat haritu dah dapat email dari management dah….bunyinya macam ni…

“Please note that in case the newly elected government is declaring an ad hoc Public Holiday for 6-May-13, Company will still operate as usual on 6-May-13 and the Management will announce a replacement date for the ad hoc holiday (if so declared by the government). Absenteeism without valid cause will be dealt with appropriate disciplinary action.”

Hoho…tak boleh la cuti lebihkan….management umum cuti ganti la pulak….memang saya tak apply annual leave pun…annual leave dah tinggal 4 hari dah…huhu…..sikitkan….sebab saya dah apply 7 hari untuk hari raya nanti….cuti tahunan pun dapat 18 hari je….


Cerita pasal hari mengundi sikitlah….

Kali ni balik mengundi dengan mr may….2008, kami tak kahwin lagi….nasib baik rumah kami dekat jugak la….ada la dalam 40minit…..

Kami gerak balik Kampung hari Jumaat…memang tido rumah saya dulu la….hari Sabtu tu baru balik Selama, rumah mr may…sebabnya bagi mr may mengundi dulu…senang sikit…memang awal jugak la mr may keluar p mengundi….mr may mengundi di DUN Selama, Parlimen Larut….settled mr may mengundi baru la mak&abah p mengundi..masa ni saya pun saja jela gatai ikut diorang..saja nak tengok suasana mengundi kat situ….sementara tunggu mak&abah mengundi, mr may bawak saya &azuin ronda-ronda Selama…..

Memula ingat nak gerak balik rumah saya awal tapi dah terlajak sampai tengahari kat Selama….Lepas makan tengahari baru la balik rumah saya….dah la on the way tu dah gelap…nakhujan…risau gak nanti susah nak p mengundi kalau hujan….tu yang terus p mengundi terus..plannya nak balik rumah dulu, lepas tu saya bawak moto je p mengundi…tapi tak boleh la macam tu..sementara tak hujan baik p mengundi terus…saya mengundi di Sekolah Taman Jana…DUN Kamunting, Parlimen Taiping…..

Keadaan memang aman damai je…tapi rasa sangat berkobar nak tunaikan tanggungjawab mengundi ni….saya kena saluran 5…beratur panjang jugak la..tapi tak lama pun beratur sebab proses pengundian memang cepat dan lancar….

Masa masuk bilik megundi tu orang SPR tu siap tanya no siri…malas cari guna nombor IC la tu….nasib baik la saya ada snap gambar slip mengundi tu kat lawan web SPR sebelum tu…mungkin lebih senang guna nombor siri kot..tu yang diotang mintak kita print dulu sebelum masuk mengundi…..tapi kalau tak ada gak, memang diorang kena cari jugak la walaupun banyak kan…..

Selesai mengundi, barulah singgah rumah saya..tu pun sekejap je sebab nak balik dah….sempat solat dan makan jugak…lepas t uterus pecut balik…..kereta memang banyak kat Hiway…sangkut sikit je lepas Tapah tapi ok la…tak pressure pun balik kali ni…

Hari ni pulak, jalan p kerja agak lengang harini…cuti kan...tapi saya sampai lambat jugak…memang agak lemau sikit la kat office harini….mood tak berapa nak ada…bawak kereta ke office pun rasa malas je....


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.