Monday, May 13, 2013

Art Paintings from Hourhome


Akhirnya saya beli jugak….berbulan-bulan dok belek design kat hourhome.com.my ni tau….banyak sangat design dan tak terpilih memula….lepas tu kami siap cari kat GM Klang (sebab officemate cakap kat GM tu ada jual)….ye, memang ada jual tapi design tak menarik sangat….

Saya beli online je….mintak courier ke office…kalau kat rumah susah sikit sebab tak ada orang kat rumah nak ambil barang ni….office jela…sebenarnya dah pesan kat guard, kalau sampai barang saya tu, telefon saya..tapi tah macam mana tah frame tu sampai ke HR department…dah nak kena menapak naik tangga p ambik pulak…tapi HR dah pesan cakap berat..kena paggil orang tolong bawakkan…sebenarnya tak berat mana pun..tapi memandangkan keadaan saya ni..risau gak nak angkat…baik mintak tolong orang kan…yang jadi berat sebab combine 3 frame sekali..kalau satu-satu ringan je…hehehe….

Sebenarnya frame ni ada sekali dengan jam…tapi saya taknak jam tu..just request without clock je….bukan apa sebab kat ruang tamu dah ada jam yang mr may beli tu…serabut pulak kalau frame ni ada jam gak…mungkin kalau saya beli yang lain untuk letak kat family hall nanti akan saya  beli yang ada jam tu….tunggu next budget la pulak kan….

Yang ni saya beli saiz 46cm X46cm..3 pcs square, RM 160…harga kat dalam website is RM168..tapi saya dapat RM160….penghantaran percuma dalam 7 hari bekerja….

Nila barangnya….Lepas seminggu beli baru la dapat pasang kat dinding hall kitorang….nasib baik seminggu….kalau tak, taktau la bila nak pasang..Frame yang ada pun tak terpasang lagi tau…kena tunggu mood rajin mr may untuk drill…hahaha…
Ni la hasilnya..frame ni pasang kat dinding ruang tamu….tapi kena adjust lagi sebab mr may buat jarak 2cm je…rapat bebenor…nanti ada masa baru jarakkan semula kepada 4 cm ke….barulah cun sikit….
Berkenan jugak yang jenis kaligrafi ni…tapi harga mahal la….nanti ada budget lebih baru tangkap satu!!!

4 comments:

  1. aini : nak calligraphy macam mana? saya boleh buatkan ;)

    ReplyDelete
  2. dok usha calligraphy yang tulis Bismillah....dah tanya kat sini(http://lukisankaligrafimurah.blogspot.com/)..tapi harga dia mahal...mungkin sebab besar kot....

    ReplyDelete
  3. Aini, calligraphy memang agak mahal sebab nak susun huruf tu ambik masa. Yang kita bayar tu biasanya untuk idea. Printing n framing murah je :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owh...tp mmg brkenan kat web tu...mungkin nak grab gak satu kat situ...

      Delete

Note: Only a member of this blog may post a comment.