Thursday, September 27, 2012

Sakit & Makan


Sedihnya tengok lutut anak mama ni luka....semalam nak ambik azuin, pengasuh azuin bagitau yang azuin jatuh masa berlari-lari kat kedai bawah...haih, tu yang saya risau sangat....azuin memang suka berlari dan meloncat dah...dah makin aktif..dengan saya pun sama, dah pernah jatuh gak 2 kali di bawah pengawasan saya tapi tak la seteruk luka yang ni....haih, memang adat budak nak membesar la kan....

Petang tu, luka azuin dah kering sikit sebab pengasuh azuin dah letak ubat....tapi azuin ni memang t ak leh tengok bendasing kat badan dia..mula la dia rasa tak suka dan asyik dok tengok je tempat luka tu....yang sedih kalau azuin cakap ‘sakit’...alahai, lemah mama....sian sungguh....tapi tak lama pun, petang tu dah boleh berlari sakan dah....adat la tu....

Tutup cerita sakit tu....cerita pasal azuin pulak...Azuin yang suka makan dah sekarang....lega hati saya sekarang sebab selera azuin dah ada....dulu susah sikit nak makan..asyik geleng kepala je...tapi sekarang ni memang pantang bagi makan...semua nak....macam pagi tadi....bangun je tido sebelum hantar p rumah pengasuh, sempat lagi azuin makan begedil yang saya buat untuk bekalan ke rumah pengasuh....

Sehingga sekarang, saya tak pernah skip la buatkan makanan azuin untuk di bawa bekal ke rumah pengasuh....senang sikit sebab kita yang tentukan makanan dia....kadang-kadang tu sampai tak tau nak masak apa dah....hehe..tapi yang bestnya, bekalan azuin memang untuk kami berdua..masak sekaligus...saya pun bawa bekal jugak p kerja!!!Jimat walaupun kadang-kadang kawan opis tanya makanan apa yang saya masak sebab macam makanan untuk anak...hahaha....biasa la, dulu masa azuin kecik lagila...nasi lembik, bubur bagai....sekarang kira boleh macam-macam jenis sikit la sebab azuin dah boleh makan...tapi memang tak dapat la makan yang pedas-pedas.....sikit pedas tu ada la....

Jom layan gambar pulak....
Nampak tak azuin kenyit kan mata dia....suka sangat buat macam tu kalau saya nak tangkap gambar dan cakap senyum....kira mood baik la tu!!
 Azuin makan spageti....dinner kami sekeluarga....azuin makan spageti dan kuah je...cebisan daging cincang dibuangnya...azuin memang dari kecik tak berapa nak suka makan daging....ikan dan ayam memang dia suka...terutama ayam..memang ikut papa!!
 Haish, sayang sangat ni
Princess yang comel (siapa lagi yang nak puji kalau bukan mama dia...ye dak!!)



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.