Tuesday, October 16, 2012

Puding Roti Choc Chips

Resepi puding roti ni saya ambil dari sini......memang senang blogger ana ni buat ala-ala tutorial.....

Jadi, untuk rujukan saya dikemudian hari, saya pun buat la ala-ala tutorial gak....nanti tak la terlupa apa langkah seterusnya kan...

Bahan-bahan nak buat Puding Roti ni....

Bahan A
Roti - Dalam 10-12 keping
Coklat Chip - ikut suka banyak mana nak letak
Susu segar atau susu cair - saya pun agak-agak je....

Bahan B
3 sb coklat dilarutkan dengan 3 sb air panas - yang ni dijadikan pes
Telur 3 biji
Esen Vanila - satu penutup
Butter - 3 sb dicairkan
Tepung Jagung - 1 sb
Gula - 1/2 cawan (saya guna gula halus)

Cara-cara
1) Oven dipanaskan 180 DegreeC, api atas bawah.
2) Koyakkan/guntingkan roti (ikut suka macam mana) dan masukkan dalam loyang yang telah digriskan dengan butter.
3) Taburkan coklat chips...saya guna coklat chips yang half macam ni sebab yang tu je ada kat rumah ni...tu pun lebihan masa buat kuih raya haritu....
 
4) Tuangkan susu...tekan-tekan roti tu kasi susu meresap ke roti...
 
5) Pukul telur ayam, gula..pukul sampai berbuih..masukkan esen vanila, pes koko, tepung jagung dan butter cair...pukul sampai sebati....
6) Tuangkan ke dalam adunan yang berisi roti tadi.
7) Bakar dalam 40 minit
 
Dah siap....sedap!!


Credit to : http://mylovelyfamily-ana.blogspot.com/2012/10/resepi-puding-roti-coklat-chips.html

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.