Monday, October 22, 2012

Dapat Kerja Tolak Kerja


Happy sebab dapat offer kerja baru…..Tapi yang tak happy sebab saya dah tolak tawaran kerja tu….arrghhh…memang sakit hati nak buat decision ni tau…..sebenarnya sebelum ni ingatkan nak terima je offer kerja ni….Gaji, hmm, agak lumayan sebab saya mintak kenaikan 45% dari gaji saya sekarang ni..siapa tak mau kalau dapatkan……tapi…ye, ada tapi….saya akan tak akan kerja kat PJ…..buat 6 bulan pertama saya akan kerja kat Penang (siapa tak mau kerja  kat Penang kan…..syok woo dok sana)…..selepas tu tak tau pulak akan dicampak kat mana pulak….kerja bergantung kepada projek…..memang kena banyak outstation la…..pening kepala dok fikir….kena sedar kemampuan diri jugak!!

Akhirnya, saya buat keputusan….haih, terpaksa untuk diri dan keluarga….(berkorban sikit la)……saya tolak..macam tolak rezeki pulak…nak buat macam mana…Keluarga adalah keutamaan saya….nanti kucar kacir pulak hidup sebab jadi nomad….tak besh la sebab berjauhan…..lagi pulak…dah ada anak ni susah sikit la nak kerja yang nomad-nomad ni….kalau boleh nak kerja yang ‘steady je’…macam sekarang la…tak nak out station bagai (sekali sekala ok la)..tapi kalau menetap 6 bulan sini….3 bulan sana…..setahun kat sinun….mana tahan kan……mr may cakap rugi saya tak terima sebab dia cakap, dia boleh mintak tukar ke Penang…eh,eh….abistu kalau projek dah habis kat Penang….contoh kena p Sarawak macam mana pulak…takkan nak mintak tukar kerja sana pulak….hmmmmm…..

Redha jela..sebab keputusan dah selamat dibuat..dah bagitau company tu pun….

Bukan apa, saya jadi selective jugak dalam nak pilih kerja ni…..

Boleh tak macam tu…..hehe…..anak baru sorang kan….lepas ni dah boleh aim for 2nd  child pulak……yelah….dah nak hujung tahun…so, boleh la merancang nak tambah……hehehe…kalau dapat new baby lepas raya tahun depan lagi syiok…..doakan la ye!!

4 comments:

  1. wheee~!!! mama Azuin nak tambah baby! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye niha....memang plan nak ada new baby nextyear...dah nak dekat 2 tahun berehat....rasa ok kot nak tambah...hehe....selang setahun...harap ada rezeki nak new baby next year....nanti azuin ada la kawan.....ngeee

      Delete
  2. salam,

    begitulah dilemanya bila sudah ade anak..dulu masa bujang ok lg,,,dah kawin pon masih ok tapi bila dah ade anak ni,,berat betul bila bab travel2 ni kan..

    ape pun all the best to you

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wslm..
      tulakan..dah ada anak macam2 kena consider...banyak kena korban...taknak psal kerja anak dipinggirkan.....

      thanks ye!!

      Delete

Note: Only a member of this blog may post a comment.