Monday, February 21, 2011

our first anniversary!!

To my lovely, mr may…..Thanks for Everythings…..

Nothing in this world could ever be as wonderful as the love you’ve given me.


You're the best thing that ever happen to me!!


I Love You So Much.......

Happy First Anniversary b!!!  Muaaahhhss







LUCKY....



Do you hear me? I'm talking to you
Across the water across the deep blue ocean
Under the open sky, oh my, baby I'm trying

Boy I hear you in my dreams
I feel your whisper across the sea
I keep you with me in my heart
You make it easier when life gets hard

I'm lucky I'm in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
Ooh ooh ooh

They don't know how long it takes
Waiting for a love like this
Every time we say goodbye
I wish we had one more kiss
I'll wait for you I promise you, I will

I'm lucky I'm in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again

Lucky we're in love in every way
Lucky to have stayed where we have stayed
Lucky to be coming home someday

And so I'm sailing through the sea
To an island where we'll meet
You'll hear the music fill the air
I'll put a flower in your hair

Though the breezes through trees
Move so pretty you're all I see
As the world keeps spinning 'round
You hold me right here, right now


*******************************************************************************************
21 Feb memang hari yang dinantikan dan amat bermakna buat saya…sungguh la istimewa…..
Perjalanan untuk saya finally bertemu suami idaman terjawab sudah..Adalah sangat sukar sehingga banyak air mata saya gugur.. tak berbaloi sungguh. tapi motivasi saya ialah, 

Suatu hari nanti mesti muncul seorang yang baik..yang akan menjadikan saya isterinya..yang akan menyayangi saya tanpa syarat....yang akan sentiasa melayan segala kerenah saya...yang akan bersama-sama susah dan senang.....yang akan menjadi suami saya dunia dan akhirat.

dan orang itu adalah dia. terima kasih b...sebab banyak bersabar dengan saya, sebab prihatin atas kehendak dan keperluan saya selama ini..sekejap je rasa….dah pun setahun kami nikah….

living as a husband and wife…memang seronok…sebab apa seronok arr…

* Rasa lebih disayangi. Ni compare dengan masa sebelum kawen….feel sayang tu lain cikit la…yela masa bercinta mana boleh lebih2 kan….ada batasnya…tapi dah kawen ni, no limits la…hehehe….memang amat terasa la kasih sayang dari dia…..

* Rasa lebih tanggungjawab. Yang ni memang betul la….sebabnya, dah tak leh nak fikir tentang diri sendiri je…apa2 pun familycome first….nak buat apa2 kena fikir panjang la…especially expences la….dulu agak boros…sekarang nak berbelanja pun kena fikir…takleh terlebih baget…kena fikir simpanan dulu…simpanan untuk masa depan n anak2…eceh!!!

* Tido malam pun dah berteman….takla bosan kan….yang besnye malam2 before tido dan bangun tido mesti dia cium dahi n pipi dulu…tu yang wajib la..yang lain tu….”biarlah rahsia”…hehehe….kalo tak dapat tu mesti rasa tak lengkap je hari…hahaha…ngada2 kan…..tapi who cares….he’s my husband kan…..

* Banyak buat activities bersama….shopping, cooking, leisuring dan macam2 la….lagi pulak kami ni memang lebih selesa buat sama2….kalo buat sorang2 macam tak best je…

* Kira semuanya memang best la..rugi kalo tak kawen lagi tau…..alam rumahtangga ni memang mengajar kita banyak benda and  it’s really sweet……rezeki pun boleh dikatakan murah je…smooth je apa yang dibuat….n now, we’re waiting for our baby pulak…..mesti la lagi meriah……

Owh..hampir terlupa pulak yang sekarang ni saya memang tengah memboyot menunggu hari bersalin je….sekarang dah minggu ke-38….we’re really excited to meet our cute princess to join us…..dalam keadaan tengah memboyot ni pun ada hati lagi nak celebrate anniversary lagi….kami terpaksa la celebrate awal sebab mr may kena  kursus...so, we celebrate dalam keadaan sederhana je…tak leh nak p jauh2 sangat pun sebab takut tetiba saya nak bersalin pulak kan..but we both enjoyed  it….


our first anniversary cake...memula ingat nak cheese cake tapi tetiba pulak rasa nak makan ini "Chocolate Chip Walnut"....nyum2 sedap!!! Kek ni kitorang makan kat umah je...

For our Anniversary dinner, kami makan kat Village View, Bangi....


jom flashed back nak…..

hari ni thn 2010 bermula la cik aini bertukar jadi puan aini….sound great rite!!...segala2nya berubah…teringat sangat masa tu…tersangatlah excited…..mana tak nya dapat kawen kan…dapat jadi hak milik sepenuhnya mr may….kenapa pilih 21 feb?hari ahad pulak tu?pastu kenapa kenduri pulak buat bulan May?jauh jarak tu? Macam2 soal betul la….takkan nak kawen pun kena ikut tarikh tertentu……

Kami tak ikut pun tarikh2 cantik dalam calendar tu…just main grab je tarikh yang sesuai dengan cuti….tapi2 tengok2 balik baru perasan yang tarikh yang kami pilih semuanya ada kaitan dengan no 1 &2….cuba tengok “Date to Remember” kat wall sebelah kanan  tu….tapi ni tak dirancang tau…..

Sebenarnya dah discuss dgn mr may yang nak buat kenduri dalam bulan 2 or bulan 3….kira jarak dalam seminggu dua jela dari tarikh nikah tu tapi terpaksa tukar tarikh sebab kisahnya ada kenduri lain time tu….pastu nak buat date lain tak boleh pulak sebab clash dengan our own activities pulak….at last, pilih bulan May jela…1&2 May….senang kan..masa tu kan cuti hari buruh…..nanti lain masa saya cerita pasal kenduri kitorang pulak la…may be bulan may punyer entry…hehehe….

Yang jadi topic utama entry kali ni is our solemnization kata orang puteh la….woot..woot…Majlis nikah yang dirancang amatlah simple n meriah….kami pilih putih pink as our nikah theme…..ada jugak yang cadangkan buat warna lain selain putih sebab masa bertunang saya dah buat putih-silver-blue…..tapi kalo bukan putih macam tak cantik je kan….nikahkan simbolik dengan warna putih…..nampak bersih dan suci….*wink…wink…*
Cuma tambah kaler pink sikit bagi penambah seri….sangat suka dengan kaler tu tau…..Malam sebelum nikah tu memang sangat la excited….setengah2 orang mungkin rasa berdebarkan kan kan….tapi saya lain pulak…excited terlebih….banyak kali jugak la dok try baju nikah yang sangat chantek tu…..tak sabar nak pakai tau (masa tu la)…..owh lupa pulak….bilik pun kitorang hias putih + merah…..hehehe…..

Alkisahnya, majlis nikah kitorang di Masjid Kamunting….tentatively majlis akad nikah tu pukul 11.00pagi….tapi terpaksa tunggu sejam lebih sebab ustaz tu lambat sampai….alkononnya dia baru habis mengajar kelas Haji kat Taiping….lama giler kena tunggu…pastu dia terlupa bawak surat nikah sementara yang kena sign tu dan taklik tu pulak….haihhhh…kesimpulannya….saya dan mr may sekadar akad nikah jela….bacaan taklik dan surat nikah sementara tu terpaksa kitorang p rumah ustaz tu keesokkan harinya….

Sebelum akad nikah tu, ustaz, ayah dan saksi datang kat saya dan tanya adakah saya bersetuju berkahwing dengan mr may….hoh!! skema tu ayat…..huishhh macam dalam drama pulak kan….sepantas kilat saya menjawab “SETUJU”…karang dok senyum2 malu, dornag main kias2 pulak…lagi la segan kan…better saya terus jawab…hahahaha…..tiba giliran mr may pulak….saya dapat tengok dari jauh jela…ayah yang mengakad nikahkan saya dan mr may….sungguh terharu sebab ayah sendiri yang akad nikahkan…..lain tau perasaan tu….start je nak akad, terus saya pasang telinga…nak dengar apa yang mr may cakap….hehehe…laju giler mr may akad….sekali lafaz je….SAH, saya jadi isteri mr may…

ALHAMDULILLAH….syukur kehadrat Ilahi…Jodoh kami disatukan dah berharap ikatan ini berkekalan hingga ke akhir hayat…..

Hah…lupa pulak nak cerita pasal kad kahwin ni….ustaz yang akad nikah kami tu pulak tersalah tulis tarikh nikah kami tau….sepatutnya 21 la kan..tapi dia tulis 22 hb…huhuu…so, sijil nikah n kad nikah kami tarikhnya 22hb…..sedih betul….kira kami sendir jela yang tau  tarikh nikah sebenar is 21 feb…kalau dalam urusan rasmi, terpaksa la tulis 22 feb….apakan daya…malas nak tukar2 kad n sijil…malas nak naik turun pejabat agama dengan hal yang boleh dikatakan remeh jugak la ni…yang penting kami disatukan kan kan kan….

Petang lepas nikah tu mr may terus balik rumah dia kat Selama…dia tak tido rumah saya pun…hehehe…lagipun, esoknya mr may dah nak balik KL….yang penting saya pun ikut sama p KL….hehehehe……sebabnya? saya ada interview la on Tuesday tu….Interview kat company saya kerja sekarang la….rezeki selepas nikah la katakan….

Panjang lebar dok bercerita pasal ni…..cukup2 la kan…….just for sharing je..tak ada niat apa2 pun...

saja je letak gamba ni..kenangan p Langkawi lepas kahwin..inai pun ada kat jari lagi tau...

Doakan Kami Bahagia Hendaknya…………. "aini sayang may"

4 comments:

  1. happy 1st anniversary..wish both of u will live happily ever after.. =)

    ReplyDelete
  2. salam saja blogwalking,nice entries here. tetiba tingat eh! anniversary kami awal bulan 4 on hubby birthday..kan prepare awal nih..hihihihi ..kekeke.
    sudilah singgah di http://sharemyloves.blogspot.com tau..
    cik cha follow!

    ReplyDelete
  3. happy anniversary, dear! semoga terus kekal bahagia ke akhir hayat.... God bless! :)

    ReplyDelete
  4. Thanks to all for the wishes...Hope everythings are smooth sailing ahead....same to all of u, semoga kekal ke akhir hayat & happy always!! =D

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.