Monday, January 3, 2011

My Latest Checklist

Alkisahnya, siapa2 yang nak jadi mommy ni mesti buat checklist punyer la...last year sibuk dok buat checklist barang2 kawen...pastu bersambung pulak dengan checklist for baby pulak....banyak jugak la kena spend for our first baby ni...yela, kena mula dari zero wokey...nanti next baby dah tak payah pk2 macam sekarang ni dah...just recycle apa yang ada je la...entry ni saya dah pun listkan barang2 keperluan for mommy&baby..
But now, syukur Alhamdulillah...checklist pun dah almost 90% complete pun....cuma tinggal yang barang besar2 je....

Semalam sempat jugak la kami shopping kat onebabyworld kat taman permata, Ulu Kelang..macam2 dah aim ni..list barang wajib bawak ....sampai kat sana lengang je...tak ramai orang lagi kot.....then, tetibe je dalam few minutes, dah ramai org datang shopping kat situ...sempat la kami tinjau2 dulu..sebenarnya saya aim for breastpump package...pasal breastpump ni memang dah lama jugak la survey thru internet...dok pk2 nak beli manual or electric...yang electric memang senang n memudahkan kerja..tapi taktau lagi production susu saya macammana lagi....nak nye susu tak banyak kan naya..then pk nak beli yang manual pulak...tapi tkt malas nak pump pulak.tapi ada jugak feedback yang cakap ada baiknya jugak kalo guna manual sebab kita boleh control sendiri....saya sangat suka Medela Freestyle, tapi teramatlah mahal tapi kalo susu banyak n diizikan saya nak grab jugak la freestyle ni (kena kumpul duit sikit2 la..kalo nak beli semua memang kopak la kan..saya memang diajar untuk bersusah payah mendapatkan sesuatu yang valuable wokey).....lama pk ni tau...at last, saya decided nak beli manual je dulu....mr may pun agree jugak...so, we bought medela harmony first sebelum upgrade ke electric punya..hope ok la kan...saya just beli yang package jual kat onebabyworld ni je...senang cerita semua ada

Dalam set ni Semua ada la, pump, cooler bag, storage bottle, ice pack,nursing bra....yang minyak yuyi tu beli asing..hehe..tapi untuk storage bottle tu tak cukup lagi...akan difikirkan nak beli tambahan in bottles or ziplock bags je..dalam set ni just dapat 5 ziplock bags....total damaged..RM 310....

Tapi sangat puas hati dapat setelkan barang2 breastfeeding ni...mr may pun suruh saya breastfeed setakat mana boleh..kalo lagi lama lagi bagus katanya....semangat sungguh mr may..dia tak nak baby dia minum formula milk awal2...macam2 pesanan dia....

tadi belek2 checklist, cuma beberapa barang je tak beli lagi...

1) Baby Cot Set
2) Warmer
3) Car Seat
4) Stroller
5) Set Bersalin NR

InsyaALLAH next month punya gaji pulak baru beli barang2 kat atas tu....Stroller arfah akan sponsor...hehe, saya dah aim dah stroller mana nak beli...proposal akan dibentangkan kt arfah nanti...thanks sis.....
Set Bersalin minggu depan baru nak ambik dari Kak Engku...

p/s sungguh happy sekarang ni...dah tak lama dah nak jumpa si cerdik dalam my womb ni....
      
    


2 comments:

  1. hehe..dun wori sis, survey2 dulu nanti just grab je..hm, gaji pun entah di mana. hu.. tp, insyaallah akan diusahakan(^_~)/for my luvly sis

    ReplyDelete
  2. itu yg nak dgr tu...dah jumpa dah yg berkenan..siap amik gamba lagi...tak mahal pun...within ur budget la...

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.