Tuesday, May 29, 2012

ouuchhh...sakitnye!!


Dah lama tak rasa sakit melecet ni....last week masa saya dok mengepam sambil ber'fb'..tetiba je terasa nak tengok kat corong tu...ada darah!!kaler dah macam kaler jambu sikit...mayb sebab dah bercampur dengan susu...hehe....terus saya belek susu kat dalam botol tu...dalam samar2 gak tu sebab pam masa tu dalam pukul 3 pagi..pasang lampu tido je...tapi masih lagi nampak perbezaan warna susu & darah tu...huishhh, lega sangat sebab darah tu kat corong je...sikit je...tak masuk dalam pun.....terus saya cek nipple...nampak macam tak ada apa2...tak la sakit sangat...tp rasa sengal-sengal je...

Terus tak jadi ber'fb'..terus google pasal ni..takut giler kalau pasal darah2 ni...manalatau ada sakit lain ke...dah macam2 dah bermain kat kepala ni...
Risau sangat tau!!! Lepas tu sy just buat  biasa je..dah stop mengepam.....

Lepas mandi dan bersiap2 nak p kerja, saya menyusukan azuin pulak...masa tu baru terasa sengat dan...ouchhh sakitnye....belek sekali lagi...laaaa, dah crack rupanya....merah pulak tu..sebab tu ada darah keluar sikit...darah tu keluar sebab bergesel dengan corong pam.....terus letak Medela Purelan....
Ada la jugak 2 hari baru rasa pedih tu hilang....yela, baru letak ubat, azuin pulak menyusu....Cuma boleh letak lama ubat masa kat opis jela....

Memang dah lama tak kena melecet ni....ni pun sebab sekarang ni azuin suka main gigit2...walaupun gigit manja tapi kadang2 kalau azuin buat geram....mak aiii, Tuhan je tau betapa sakitnya!!!

Tapi, tu la pengalaman yang tak dapat dilupakan sepanjang perjalanan penyusuan saya ni....Alhamdulillah, azuin dah pun 15 bulan.....dan azuin masih dapat minum susu saya lagi tau...walaupun stok susu dan kurang tapi saya tetap berusaha memberikan yang terbaik untuk anak saya....semoga sampai ke destinasi yang dituju....Doakan ye!!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.