Thursday, May 17, 2012

17 May 2012


Hari ni genap 2 tahun saya kerja kat company sekarang ni….kiranya kalau di tolak tambah, saya dah kerja 6 ½ tahun dah…lama wooo…..alhamdulillah dengan rezeki yang ada sekarang ni…kerjapun stabil [insyaALLAH] dan ada family yang cukup buat saya bahagia….
HR pun cakap saya dapat tambah lagi 2 hari cuti untuk tahun ni…yeay!!!sekarang ni cuti dah sikit sebab banyak sangat ambik EL…sejak dah ada baby ni la selalu saya ambik EL…record dah buruk…huhu….dulu masa belum kahwin, EL tak pernah..MC pun jarang sekali…..tapi nak buat macam mana kan..‘emergency’ kan….

Kat company ni kalau lepas 2 tahun kerja, ‘entitiled’ untuk dapat ‘annual leave’ selama 18 hari…kalau kurang dari 2 tahun Cuma 15 hari je….so, memandangkan saya dah lepas 2 tahun…kira dapat prorated la…untuk tahun ni saya dapat 17 hari je ‘annual leave’….nextyear baru dapat ‘full’…..

Yang  best kat company sekarang ni ialah ‘working hour’ la…saya dapat balik seawal 3.30pm…stay back?hmm, once in a blue moon la…memang saya guna masa bekerja dari 7-3.30pm betul2….setakat ni, task yang saya buat semua masih terkawal la….Alhamdulillah!!

**tak sabar nak tunggu raya sebab dapat bonus lagi…yippee…selalu dapat 2 kali bonus[up to 2 months la]….syukur dari tak dapat apa2 kan….

2 comments:

  1. Kalau kerja swasta ni mmg best time bonus la.. masyukkk...

    teringt masa keje sime darby dl, bonus mesti lbh 2 months punyer.. and yg lg best kitorg punyer annual leave mmg byk.. 22 ke 24 hari, xingt. hehe.. :D

    tp semua tgl kenangan... wawawa...

    ReplyDelete
  2. yup betul tu ana...time bonus memang masyuk...bonus memang selalunya lebih dua bulan...tu tak termasuk contact bonus yang bulan ke-13 lagi....bes kan...

    banyak nya annual leave...macam gov je annual leave banyak...

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.