Thursday, November 10, 2011

Susu Merudum

Saya perasan yang susu saya agak merudum sedikit dari kebiasaannya…puncanya mungkin sebab kesihatan saya yang tidak menentu lately ni…dalam sebulan ni saya dah demam 2 kali…infact, sekarang pun saya masih demam lagi…suhu badan tak payah cakap la…dah mencecah 39°C pun….sampai saya terpaksa MC banyak kali…..mungkin sebab demam kan…atau sebab saya makan ubat-ubatan yang dibekalkan oleh doctor….tapi, kalau tak makan, melarat pulak…..selsema pun jangan cakap la….hidung dok tersumbat je….nasib baik azuin tak jangkit demam dari saya…..[antibodi anak mama ni kuat la]….saya masih direct feeding walaupun tak larat sangat2…kesian tengok anak yang nak menyusu…Cuma satu malam tu je mintak mr may bagi susu guna stok yang melambak tu….tu memang tahap tak larat sangat tu…….

Lagi satu adakah sebab saya dah skip masa pump kat opis…dulu saya pump 2kali gak…tapi sekarang sekali je…sebab kekanagan masa dengan kerja yang melambak kat opis….huhu..insaf sekejap…dulu dapat bawak berbotol2…kadang 16-20oz…tapi sekarang dalam 8-10oz je…tapi tu je rezeki saya kan….

Ok ok..tak nak sedih2…taknak stress…..hope lepas ni nak buat balik rutin saya dulu…masa pump adalah wajib & nak kena cari longan dan soya la…selalunya kalau saya makan tu mesti susu kembali normal….hope berkesan la…..

Doakan ye!!!

I love breastfeeding…..

6 comments:

  1. salam ziarah..

    jgn stress2.. insyaAllah ada caranya utk atasi mslh tersebut. :)

    jemput ke blog sy juga

    ReplyDelete
  2. thanks ye....tu la..takmo stress2.....dah jalan kat ur blog....dah link and follow u=D

    ReplyDelete
  3. a'ah jgn stress2..nnti lg kurang susu..ada terbaca untuk dptkan susu yg banyak kena pamp dlm mood happy..hihihi...inya'allah ada rezki Azuin...

    ReplyDelete
  4. tula...taknak stress2 ni...skrg ni mlm2 wajib buat power pumping ....try seminggu...sekarg mcm ok skit....thanks ye mamataufiq.....anyway, anak sedara saya nama lebih kurang la...nama dia muhammad taufiqul hakim.....ala-ala kan.....link n follow you...

    ReplyDelete
  5. insyaAllah..teruskan power pumping..nk2 pulak time susu drop...make sure tubuh sihat jugak

    ReplyDelete
  6. norhanita...yes...power pumping memang membantu...susu dah kembali normal......Alhamdulillah

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.