Wednesday, November 16, 2011

Baby Kak Zie & Abg Pidoh

Ahad lepas kami sempat melawat Kak Zie kat HUKM…Kak Zie baru je melahirkan baby boy kat HUKM….Congratulations!! Kak Zie ni isteri kepada Abang Pidoh (Anak Maklang&Paklang belah ayah saya)...berat, lupa pulak..haritu Kak Zie dah bagitau….tapi tak sampai 3 kg pun…kecik senang skit nak bersalin..tapi berat tak kisah pun asalkan sihat dan selamat…ye tak….sama tempat masa saya lahirkan azuin dulu….rasa seronok je masuk wad bersalin..teringat masa2 kritikal melahirkan azuin….

Sungguh comel baby boy tu….namanya tak tau lagi…tapi yang pasti kata Kak Zie ada Muhammad dipangkal nama….teringin nak cium bau baby yang fresh itu…tapi apakan daya, saya masih tak sihat dan ada sedikit selsema…tak nak la cium lagi takut berjangkit pulak….dah la baby baru nak biasakan diri dengan persekitaran..tak nak la saya jadi pembawa virus pulak….takpa..lain kali mesti nak cium baby punya…saya sangat suka bau baby…baby tak mandi pun tapi saya masih suka bau baby ni….


ni la baby cute...owh, bantal ni sama macam azuin punya..tapi dah hilang=(....taktau kat mana jatuh....

Serius teringat masa azuin kecik2…nampak dah perbezaan azuin dan baby Kak Zie ni…yelah, azuin kan dah 8 bulan….dah besar panjang pun anak mama ni….dulu kecik je masa mula2 jenguk dunia…..

Sepatutnya Kak Zie due 11.11.11…tapi terlajak sehari pulak…baby Kak Zie selamat menjenguk dunia pada 12.11.11…lahir normal tapi induce katanya….ni anak ke3 Kak Zie..sempat la bersembang dengan Kak Zie, kali ni Kak Zie bersalin tanpa guna epidural….memang sakit kan kan kan..saya dulu pun tak ambil epidural jugak…saya dulu nak rasa sakit contraction tu la kononnya…haaa,..baru tau sakit memang tak dapat nak digambarkan….boleh baca entry ni tentang pengalaman saya bersalinkan azuin….berbalik cerita Kak Zie, masa anak sulung Kak Zie ambil epidural, anak kedua pulak caeserian….yang ketiga ni without epidural….mommies out there, mana satu pilihan anda??...saya, lebih suka without epidural..sakit memnag sakit tapi pengalaman rasa sakit tu memang berbaloi dan kita rasa bila baby tu mencari jalan keluar….tp teringin gak nak try epidural….hmmm, tunggu dan lihat jela nanti kan….

Ni yang rasa nak baby lagi ni…nak baby boy pulak lah….



Sempat lagi azuin dan papa berposing kat sini…ni masa dah nak balik, tengah jalan2 keluar, snap skit gambar kesayangan saya ni….


she's so sweet....

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.