Wednesday, November 16, 2011

Kejadian itu.. (15.11.11)

15.11.11….pada tarikh ni la saya berhadapan dengan satu tragedy yang boleh dikatakan amat member tekanan pada diri saya..apa ye??saya hampir hilang nyawa pada petang tarikh ni…boleh agak?

Yes, saya hampir accident…kejadian berlaku di fly over dari arah subang jaya/usj menghala masuk ke federal highway…sebenarnya petang tu memang hujan..tapi rintik2 la..keadaan jalan masih basah mungkin sebelum tu dah hujan lebat….saya memandu seperti biasa tak la laju (40-50kmj) je sebab keadaan jalan yang lembab ditambah lagi selekoh kat situ….

Tapi yang menjadi musykilnya, takada angin dan rebut pun, tetiba je kereta saya hilang kawalan pada selekoh kedua di fly over tu….saya cuba break tapi saya tak rasa tayar tu cecah jalan…licin sangat2…bayangkan kereta saya dah kekiri dan ke kanan dah….saya hanya mampu mengucap & rasakan yang hari tu adalah hari terakhir saya kat dunia ni…kejadian tu begitu pantas…yang saya tau saya begitu tertekan dalam kereta….tak tau nak buat apa…saya pun terus buat emergency break..

dan…dan…..wpv berpusing 2 kali sebelum berhenti…berhenti je, saya nampak kereta dihadapan saya..saya dah melawan arah dah ni….huhu..nasib baik la one way…..dan nasib baik jugak la kereta yang berada di belakang saya dah nampak kereta saya dalam keadaan tak stabil…dan sempat dia berhenti jauh dan buat emergency light..nasib baik..kalau tak, andaikanat kereta dibelakang mengikut rapat, mesti  wpv dah kena hentam….

Terus pemandu kereta tu bagitau saya yang jalan memang agak licin dan tayar kereta saya tak pancit pun..sempat jugak saya turunkan cermin tingkap dan bertanyakan pasal tayar saya lagi dekat seorang penunggang motor yang berhenti…dan dia pun cakap  tayar ok..jalan je licin….huh, sungguh ngeri keadaan masa tu….lepas tu saya pun tarik nafas lega dan memandu balik terus ke rumah….memang memandu dalam keadaan perlahan je…masih fobia!!


Sampai rumah baru call mr may mengadu…oh ya, masa nak parking kereta, saya tekan gear R (sebab masuk kereta ikut belakang) terus bunyi sensor…kuat pulak tu..macam dah dekat je dengan sasaran....takkan ada masalah sensor pulak lepas wpv berpusing…huhu, sangat takut dan rasa macam taknak bawak kereta dah….kesudahannya, mr may suruh bawak pgy harini (takut gak bawak pgy sebab pgy kan baru je buat hal)…huhu….

Kerisauan pasal sensor tu dah tau pagi tadi…mr may cakap ada calar kat bahagian bonet n sensor..suspected, mesti saya ada langgar tembok masa berpusing semalam…tapi ..hmmmm,serius tak rasa macam terlanggar pun….mungkin saya terlalu tertekan dan tak ingat apa2 dah kot semalam…..

Apa2 pun, kepada semua pemandu (tak kira la anda bawak kereta ke…motor ke…lori ke…pejalan kaki..)berhati2 di jalan raya…walaupun dah berhati2, kena lebih hati2…..saya dah habis hati2 dah..tapi terkena jugak….

Sampai terfikir…”ada orang simbah minyak ke kat jalan tu”…haih….ALHAMDULILLAH semuanya selamat….

**petang ni taknak balik ikut jalan situ lagi…masih fobia, kena ikut jalan lain pulak…

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.