Tuesday, April 2, 2013

Perasaan tak pam


Hari ini dalam sejarah……sejarah apa?sejarah tak pam…..ye betul tau kawan-kawan….saya tak pam dari pagi sampai sekarang….bukan sekarang je tapi sampai balik rumah nanti….huhu….perasaan adalah sungguh tak selesa….tangkap sampai ke kepala woo…

Tadi pagi dalam pukul 9.00pagi…berkobar la saya p surau nak pam….mana taknya masa kerja agak padat….so, as usual…saya nak ambik masa dalam 10-15 minits untuk pam….

Bukak je cooler bag….terkejut sangat…..tak tau nak cakap apa…….pam dan ice pack je ada….botol sebiji pun tak ada….ayo!!....mana mau cari botol…terfikir nak guna botol mineral tapi mana mau cari….nak keluar beli adalah tak sempat sebab kejar masa jugak…..

Terus call my may….dialah jadi tukang masukkan barang harini…ingatkan dia dah masukkan semua lengkap dalam cooler bag…tapi…tapi….tergelak-gelak masa kol dia tadi……(gelak jela takkan nak meraung pulak)…harini memang saya tak pam la.....macam mana dengan susu azuin untuk esok….stok dalam peti sejuk tinggal sebotol je….sedih tengok stok susu macam tu…dulu pemandangan kat peti ais tu penuh dengan susu….saya guna bahagian atas peti sejuk je…tak beli pun deep freezer bagai…syukur muat dan cukup sehingga 2 tahun…tapi….sekarang ni dah nazak dah stok….

Balik karang kena pam jugak…at least dapat 1-2 botol untuk esok....haih….

Reason saya tak keluar kot nak beli botol sebab lepas lunch ada kick-off new project pulak….dari France….nanti tak sempat….awal pagi dah dapat email pasal ni…nasib baik kali ni as a team member je…just support on documentation or process related jela….tak yah nak pening kepala untuk process validation or etc…..engineer lain pulak jadi project lead…so, dapat la setiap orang merasa jadi project lead kan…bukan senang nak lead project…..nak set-up team, project plan dan macam-macam la…..saya dah pernah jadi beberapa kali….ponin kepala ni…kali ni relax sikit sebab jadi tukang support je….

Hope kick-off meeting ni tak la lama sebab saya nak balik on time….nak cepat sampai rumah…nak mintak azuin pamkan…huhu…..

2 comments:

  1. Bawak milk liners je Aini. Saya pernah pump dalam milk liners. haih. Kalau ofis dekat mau dah hantar botol or milk liners kat Aini. uhhuhuhu

    saya faham perasaan tu. rasa macam nak meletup je uhukkkk. haritu pernah tertinggal beg pump kat rumah - meeting kat shah alam. terpaksa suruh rezal ambikkan jugak heheheheheheeee. siap nak menangis dah masa call tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang sakit macam nak meletop…balik tu memang lama jugak la azuin mengepam…kenyang sungguh dia….rasa lega masa azuin mengepam….perasaan tu hanya ibu-ibu menyusu yang tau :)…tapi kena pam gak lepas tu sebab masih ada saki baki azuin tingalkan…dapat la dalam 3oz….

      Liner memang dah lama tak guna..tu yang tak bawak kat opis….hari ni memang dah bawak extra botol & liner letak dalam drawer…..yang ni untuk kes-kes kecemasan macam la….

      Delete

Note: Only a member of this blog may post a comment.