Thursday, April 11, 2013

korek telinga

Ni la keadaan azuin kalau mama korek/bersihkan telinga….elok je dok diam..mama cakap ada telinga kotor kena bersih..tu yang terus terlentok je….nasib  baik faham….

Tapi sebaik-baiknya jangan la korek telinga tu dalam sangat…takut kekotoran tu masuk kedalam pulak…saya lebih kepada cuci dibahagian luar (ada gak masuk dalam tapi sikittttt je….tu pun sebab geram kotor…

Sebenarnya tak elok dan membahayakan kalau korek telinga tu….tapi untuk kebersihan jugak, saya akan bersihkan bahagian tepi dan luar tu….tak ada la nampak geli or kotor kalau tengok bahagian telinga tu….naknya yang kuning mencair tu…eeee, saya geli sikit yang macam tu..sebab tu saya selalu belek-belek anak sendiri..pastikan bersih sentiasa…satu lagi kat cuping lipatan tu…kat sini kalau tak dibersihkan aka nada daki..selalunya saya akan gunakan wipes untuk bersihkan telingan azuin…cotton bud tu untuk area lubang telinga tu…

Azuin bersih, mama pun suka!!


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.