Wednesday, January 16, 2013

Princess Penat..

Penat sangat azuin….lena tido tu…kalau weekdays memang azuin cepat tido…penat gamaknya…taktau la apa yang azuin buat kat nursery tu…penat main ke…penat tunggu mama ke…

Setakat 11 hari hantar azuin kat nursery ni rasa lega jugak sebab azuin cepat sesuaikan diri…kalau pagi-pagi menangis masa hantar tu biasa la…sekejap je….tu pun sebab mama hantar…

Sejak hantar nursery ni, saya dah tak masak dah kat azuin untuk bawak bekal…dulu memang setiap hari azuin akan bawak bekal….kali ni tak…dengan harapan azuin makan dengan kenyang la kat nursery…rasanya azuin pun suka makan kat situ…menu insyALLAH berkhasiat (tapi tak tau la diorang betul-betul ikut ke tak)…Cuma positive thinking jela…..

Lagipun azuin dah besar…dah nak masuk 2 tahun dah bulan depan…memang makan makanan keluarga dah….sekarang pun kat rumah banyak azuin makan ikut apa yang mama masak…Cuma suka nak suap sendiri je..dah taknak mama suapkan..kalau sup tu lagila azuin suka…..nasib baik pandai guna sudu dan garfu….comel tengok azuin masa makan….comot tu jangan cakap la…tapi layan jela….kena ajar perlahan-perlahan….sekarang dok suka guna garfu pulak….

Minggu depan azuin dah masuk 23 bulan…tak sabar tunggu azuin 2 tahun…..

Susu, masih minum susu mama……tapi tak kerap pun…kalau kat rumah nak minum masa mengantuk je…..nak mengempeng…kalau malam pun….azuin cuma nak mengempeng je..tak minum pun….dan….sejak pindah saya dah pam waktu malam dah…..memang susu harap pada stok dan pam kat office je….setakat ni cukup….azuin Cuma minum 2-3 botol je (4Oz EA)….InsyaALLAH cukup…..



saja je bukak baju sebab berpeluh-peluh badan azuin....kena ikat rambut gak sebab rimas..tupun saya ikatkan masa tido kalau masa jaga jangan harap nak kekal lama ikat rambut tu.....

8 comments:

  1. Anta kt nursery yg mane ye? saye pn tgh survey nursery sbb insyallah bln 3 ni akan jd jiran aini..hehe

    -hidayahS-

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy hantar kat Taska Tunggak Gemilang, Jln alam Suria 16/24.
      setakat ni saya rasa ok la sebab ni kebanyakan taska yang saya survey tak nak amik pukul 6...dan kalau ambik pun dia charge awal sejam....saya taknak yang kena charge sebab saya ambik pun tak lewat...tapi cari kat JKM tak de pulak nama taska ni....tapi dia cakap baru daftar...maybe dalam process kot...

      rumah hidayah yang mana ye?tak sangka jumpa jiran....saya pun baru je pindah...

      selamat survey!!

      Delete
  2. Haah tau aini br pindah blan lepas kn..Rumah saya kt 16/3..0ohh bgus jgk la boleh hantar awal pg..sbb saya keje kt PJ, mmg kene hantar awal..tp fetch pn lambat kot..takot x dan nk sampai puncak alam kol 6pm..

    -HiadyahS-

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah...pindah 22/12 haritu....saya 16/2....nanti dah pindah bagitau la....boleh kenal2...jemput la datang rumah nanti....saya keje kat klang...suami saya keje kat midvally pun keluar rumah sama saya....takut sangkut jem...

      Delete
  3. Insyallah..s0 aini keluar rumah puk0l bape? n biase hubby balik, sampai rumah plak k0l bape? hehe..kene estimate mase..

    -HidayahS-

    ReplyDelete
    Replies
    1. kitorang keluar rumah pukul 5.50-6.00am....solat kat office....
      hubby balik selalu dalam kul 5.30pm macam tu..sampai dalam pukul 6.30-7 pm gak...dia iku npe dari midvalley...lepas tu ikut jalan batu arang tu....pagi pun macam tu...tapi kalau dia lambat dia akan ikut PLUS-LATAR...

      Pagi pulak kadang-kadang dia ikut Federal...sampai ofis dalam 6.40 camtu..tapi federal tak leh jangka..pagi-pagi pun dah slow...

      Delete
  4. assalamualaikum puan..

    sy google2 pasal taska area puncak alam n jumpa blog ni...nk tnya..still hantar anak kt taska tunggak gemilang ke?..so far mcmana?..sbb sy pon baru pindah area puncak alam n tghsurvey taska yg ok for my son...xfamiliar sgt this area...

    thanks :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'salam...
      yup...masih hanta taska yang sama...so far ok...puas hati...boleh la try p tanya sana...saya hanta 2-2 anak saya kat sana....yang baby hantar since umo 2 bulan....

      Delete

Note: Only a member of this blog may post a comment.