Thursday, October 16, 2014

One Year Work Anniversary...

16 October 2014...I hit one year working in FMCG industry...tapi mash rasa baru lagi sebab banyak lagi benda yang kena belajor..kena build competencies lagi....banyak lubang here & there...

Banyat sangat perbezaan dengan kerja sebagai engineer sebelum ni...sekarang memang saya no longer as an engineer....dah tukar masuk under training...senang cerita bawah HR la.....dulu masa jadi engineer pernah la jugak bercita-cita nak masuk HR...sekarang dah masuk baru tahu azab kerja under HR ni...sesiapa yang dalam bidang ni je tau betapa susah dan sengsaranya kerja yang memerlukan focus, documentation...dulu banyak focus on project, NPI, improvement project, line reliability, daily process..etc...sekarang ni tak terkejar nak untuk documentation dan support project untuk plant...dah jadi 2 kerja dah..

Sebenarnya saya terima kerja ni pun sebab akan related dengan project dan tak la saya duduk kat opis je...tapi sejak kawan opis saya resign, terpaksa la saya ambil kerja dia jugak sebelum dapat pengganti yang baru...(tah bila la nak dapat)

But, n positive way, memang la boleh belajar banyak..terutama dalam time management...sekarang ni agar kelaut sebab terlalu banyak ad-hoc.....calendar saya pun semakin bertambah task...berkurangnya sikit....tu tak termasuk calendar yang dah di block....

Disebabkan saya betul enjoy the benefits dari company ni, makanya, saya akan build up my competencies dalam apapun..grab mana yang boleh dulu...at least kalau nak tukar kerja lagi senang la sikitkan....kena cari company yang bagi benefice lebih dari company sekarang ni la....wish to join Petronas or Shell...tapi bukan sekarang, nak fill up ilmu in HR/Training dulu...lepas tu baru fakir nak tukar kerja....kalau tak no point kalau nak tukar kerja tapi i'm half cook je...give me another 3 years.....

Walau apa pun, kena kerja dengan lebih bertanggungjawab dan cari ilmu sebanyak mungkin.....

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.