Thursday, October 30, 2014

HRDF Training

Alhamdulillah..selesai pun bengkel 3 hari untuk HRDF ni....tak sangka saya dah terlibat secara lansung untuk hal-hal macam ni...a new environment untuk saya pelajari..yela,...kata pun dah tune otak jadi HR...so, kenalah belajar sedikit sebanyak untuk jadi lebih kompetent lagi..ye dak?? Ini lah bidng yang saya baru ceburi dan nak jadikan platform untuk career path saya dan treus berkembang.....memang sangat berbeza dengan dunia saya sebagai engineer dulu.....sekarang lebih kepada training dan people development.....dan kena sedikit sebanyak belajar asal general HR jugak..

Training ni sangat berguna dan sebelum ni memang saya dah pernah guna, apply dan claim dah pun cuma coach by my senior jela...yang ni barry betul dan ilmu turn terus dari HRDf officer...so, baru tau yang selama ni spa yang dipraktikkan terlalu ketat sang at..sebenarnya idakla macam tu...

Dan memang sekarang ni company memang tekankan untuk claim levi ni melalui training yang dijalankan samada internal ataupun external...sangat rugi kalau tak claim....

Sangat menarik dan baru saya tahu bukan senang nak jadi HR ni..kerja yang sentiasa bertambah....kekadang tu nak p toilet pun terpaksa tangguh dulu..hahaha

Sebagai pekerja kita perlu create our own career path....manatau lepas ni bole belabor dan switch to procurement pulak ke...hahaha..verangan sungguh!!


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.