Thursday, August 1, 2013

Penangan Durian...

Penangan durian betul…hari ni dok rasa durian lagi ni…dah gosok gig bagai pun masih terasa lagi…alkisahnya semalam balik kerja, saya singgah la pasar malam kat area rumah saya tu..kononnya nak beli murtabak la….murtabak pakcik tu buat memang sedap woo…setiap kali ada pasar malam mesti p beli murtabak ni..dah la pasar malam hari rabu & sabtu je…selalunya hari rabu baru beli sebab sabtu selalunya keluar makan kat luar….selain tu sempat la beli karipap yang dok teringin dari hari selasa lagi…beli karipap, kuih apam dan koci (nasib baik boleh campur sebab RM2 untuk 5 ketul…alahai..sebenarnya seketul 40sen..sama je kalau darab bagai…..strategi bisnes betul….tapi ok la dapat rasa kuih koci gak….apam 2 ketul tu tak leh kacau sebab sah-sah azuin akan makan….azuin memang suka apam….
Azuin makan apam…abis comot… 
budak comel yang comot!!
Apam yang kedua…..suka tengok apam yang berwarna tu…..


Masa jalan nak ke reta tu, memang lalu kat orang yang jual durian…sebenarnya dah nak sampai kereta pun tapi saya patah balik…sebab tetiba ada nafsu nak makan durian pulak….beli 2 biji je…RM5..boleh la nak rasa…nak beli banyak takut tak habis..kalau ikutkan nak beli sebiji je…tapi macam segan pulak….tu yang belli 2 biji tu….
Ni la duriannye..isi tak la tebal mana..nipis je..tapi ok la sedap..saya makan 8 ulas gak…..azuin makan sikit je…rasa hujung-hujung je….mr may usah cakap la…dia bukannya suka durian sangat pun..siap suruh saya tutup bekas lagi takut berbau kuat….durian tu memang saya dah pindahkan dan asingkan siap-siap..letak dalam bekas….senang, boleh letak dalam peti ais…malam ni boleh makan lagi…….

Ni la budak yang kuat makan…..mama dok perisi durian, dia dok makan biskut…biskut lutut kering yang keras tu pun azuin suka…..

Boleh ke kalau mengandung makan durian banyak…yelah, masa makan tu memang tak ingat dunia…dok ingat sedap je….lepas tu baru terfikir boleh ke tak…rasanya selagi tak memudaratkan, boleh kot kan..kang kempunan pulak……lagi pulak saya ni memang suka durian....sangat tau!! saya lagi suka makan mentah macam tu...tempoyak, saya memang tak layan....serawa durian pun sedap!!


Harini masih dok fikir nak makan apa…semalam senang je sebab saya cuma goreng telur je…lepas tu panaskan tomyam dan ayam bakar lebihan semalam….tak elok membazir…tomyam sedap tau…kali ni saya buat jadi masam-masam tu..letak tomato banyak sikit….selalunya macam kurang masam je…azuin pun suka….

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.