Saturday, June 30, 2012

Breastpump Package untuk 'mak buyong' arfah!!

Alhamdulillah...'settle' jugak beli barang arfah...'breastfeeding set' je pun....memandangkan onebabyworld memang dah dekat dengan rumah [jalan kaki pun boleh]....tu yang arfah 'request' mintak tolong beli....beli 'Medela-Harmony Breastpump *Back to Work Package'...set ni amat la berbaloi...bukan apa...dapat imat banyak jugak la...sebenarnya dah banyak pump yang di senaraikan nak beli..alih-alih, arfah tanya pendapat saya untuk set manual pump mana yang bagus...

Hmmm, kalau tanya saya,mestilah saya cakap Medela Harmony....sebab,saya memang guna pam ni sejak azuin lahir lagi dan sampai sekarang pun, saya masih menggunakan pam yang sama....berbaloi tau..azuin pun dah 16 bulan..sikit pun saya tak rasa sakit atau renyah masa guna pam ni..memang mesra la!!!cuma kena tukar 'Diaphragm' dan 'membrane' je....yang tu biasala...sebab kalau ganas sikit, 'membrane' memang cepat koyak [kena lembut-lembut masa nak keluarkan 'membrane' masa nak cuci].....

ni la barangnya....dapat 'gift'..2 biji 'autumz storage bottles', 'diaper sekeping' dan 'Baby Safe Liquid Cleanser Bumblee Bee'..
semua sekali...

Lepas tu dapat gak voucher RM 10 [yang ni saya terus guna beli 'cooler bag' azuin]+ RM 10 [yang ni kena beli barang >RM150 baru dapat]....

Ni la rupa 'cooler bag' azuin yang baru...ni nak bawa p rumah pengasuh...yang kaler oren tu dah rosak tang zip dan koyak2 dah....murah je...RM 15 je...pastu tolak dengan 'voucher' RM 10...saya bayar selebihnya jela....hehe...

** arfah, halal jela ye sebab guna 'voucher' RM 10 tu...[dah guna baru nak mintak,hehe]

Ni bukaan dalam beg...memang sebijik beg kaler oren dulu....cuma corak je berbeza...senang sikit sebab beg ni muat2 masuk dalam beg sandang a.k.a beg baju azuin....tak la banyak beg nak bawak...satu beg lagi beg makanan azuin....

Tu je la barang arfah yang di beli...minggu lagi satu [14-15 Julai 2012] nak terjah 'Pureen Warehouse Sale' pulak...arfah kirim beli barang & baju-baju jugak....saya pun nak beli baju basahan azuin jugak....kali terakhir pergi situ masa jadi mak buyong....ni nak terjah sekali lagi....hehe....



4 comments:

  1. tenkiu2 my lovely sis=) okeh halal je voucher tu..hehe. nanti shopping kat pureen pulak na..(^_~) untungnya ada kakak yg rajin explore semua benda ni..hehe..boleh jd sumber rujukan=p

    ReplyDelete
  2. wokeh..thanks dear!!...
    next week baru p pureen tu..tgk la apa yg dapat di cekau...hehehe...dah scan ke baby tu?boy or girl?

    ReplyDelete
  3. huuu...taktau la boy or gurl...taknampak...mengepit je baby ni

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.