Wednesday, October 19, 2011

PGY buat hal

Hampir nak ambil EL lagi hari ni...lately ni saya guna kereta mr may (PGY) p kerja..mr may pulak guna kereta saya (WPV)...reason??sebab kat rumah sekarang ni boleh masuk sebuah kereta je dalam kawasan apartmen..satu lagi terpaksa parking kat luar je...memandangkan saya balik awal dan senang dapat parking, so PGY kena la parking kat luar..hanya WPV je boleh parking dalam kawasan apartmen sebab register parking lot tu untuk WPV..so, sticker kereta pun untuk WPV...takkan nak guna untuk PGY pulak...dah lain dah tu...mr may memang selalu balik lambat (lambat dari saya la)...dan memang susah nak dapat parking kat luar yang dekat dengan rumah masa dia balik tu....

Sebenarnya apa yang nak ditulis ni bukan pasal parking...tapi pasal kereta....tetiba masa nak p kerja hari ni, PGY buat hal...tak nak start pulak....adoyai....bateri kot....pastu automated lock pun tak berfungsi...terpaksa lock secara manual....dalam hati dok risau dah..takkan nak ambil EL...kerja adalah sangat banyak kat opis tu....terpaksa la saya inform boss cakap lambat masuk kerja...mana tak nya, saya kenala hantar mr may dulu...sebab nak guna WPV...PGY diabaikan dulu (balik kerja baru p workshop)...

Saya naik rumah dulu dan sempat la direct feed azuin...mesti azuin inagt mama dia cuti...tak pun masa nak turun p hantar kat rumah pengasuh, mesti dia dok ingat nak p jalan2....huh!!adalah sangat tak best perasaan masa nak hantar azuin kat pengasuh....kami turun lif sama2 tapi saya mintak mr may je hanta..saya terus turun tunggu kat bawah....macam tu la kan perasaan mr may masa nak hantar azuin....tak sanggup saya....

Pastu terus ikut mr may p opis.. kat JKR WPKL, nasib baik dekat je...kena tunggu pulak mr may ambil segala bagai keperluan...setengah jam jugak la tunggu....sebabnya..mr may ada meeting kat JKR Mid Valley...so, kena ikut & hantar p Mid Valley pulak....lepas hantar baru saya pecut p kerja...jalan kat federal tu jammed gak la...tapi still moving...mula2 ingat nak ikut NPE je...cepat cikit...tapi sebab p Mid Valley tu, terpaksa la redah federal highway sampai ke Subang Jaya, lepas tu lencong naik KESAS terus p Klang....sempai opis hari ni dalam 9.30am..sampai2 terus rehat...apa lagi saya beli nasi lemak & kuih kacang...lapar giler....

Ni pulak time lunch....tak rasa nak makan pulak....masih kenyang..tu yang ambil kesempatan update blog ni..haha...sambil2 menghitung masa nak balik....tepat 3.30pm mesti saya caw punya....nak jumpa azuin....

anak mama yang disyangi....rindu sangat sama kamu!!!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.