Thursday, September 15, 2016

It's time for a Health Screening!!

Dah lama tertangguh nak pergi health screening ni…kali ni nekad jugak, kena curi masa sikit untuk check kesihatan diri ni…

Syukur sebab company saya memang ada benefits untuk health screening ni untuk setiap 3 tahun..cuma limit adalah 1K sahaja…Saya pilih pakej yang ada di Sime Darby Medical Center (SJMC) untuk "Female Comprehensive Package"..Total is RM999

Pakej ni pun dah ok dah bagi saya…cuma seriau sikit bab pap smear tu!!
09.09.2016, Jumaat : Tak lama pun proses dia..tak sampai separuh hari pun…cuma result dia je saya akan ambil seminggu kemudian sebab tak mau tunggu petang baru nak ambil…kena check calendar sendiri jugak sebab September pun calendar kerja hampir full..

Selepas selesai ujian baru dapat breakfast..yang ni free dari SJMC..simple breakfast, Sandwich..

15.09.2016 Khamis : Masa untuk ambil result!!….Appointment dengan Doktor pukul 9 pagi..Saya masuk opis dulu kejap..dalam pukul 8:20pagi baru gerak ke SJMC…Tak jauh mana pun..lagipun sekarang musim cuti sekolah…jalan agak lengang sikit..

Nasib baik tak tunggu lama…sampai je terus kena bawa p jumpa doktor….Alhamdulillah result semua ok cuma kena jaga pemakanan lagi la….supaya sentiasa ok dan tak ada masalah…yang paling takut ialah pasal pap smear tu….mana taknya…saya tak pernah buat pap smear lagi..ni kira first time la…nasib baik result tak ada masalah…lega..


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.