Tuesday, September 30, 2014

Kenduri & Satay Willy Bangi

Kalau ada kenduri memang saya la orang yang paling seronok..sebabnya nak makan nasi kenduri...lauk kenduri yang sedap tu....memang takleh lari la dengan kenduri...

Cerita lama tapi nak letak jugak dalam blog ni...blog ni memang kira macam coretan kehidupan kami sekeluarga la...esok-esok azuin & elman boleh baca...

Kenduri yang kami pergi ni kat Dewan Sri Seroja, Putrajaya (27/09/2014)...simple dan cantik je persiapan kenduri ni...Kenduri anak kawan kerja saya...anaknya pun dah lebih kurang sebaya dengan saya je....bayangkan la bapaknya umur dah berapa...tapi masih kuat bekerja dan masih cergas otak berfikir....manataknya nak kena jaga seluruh plant kat tempat kerja saya...dia plant engineer kat tempat kerja saya...memang salute habis la kat kawan saya ni.....

Yang paling tak tahan bila saya sampai je kat dewan...dia terus tegur macam ni "Laa, dah anak 2 rupanya"...sabar je la....dia ingatkan saya baru anak 1...mungkin sebab selama ni saya bagitau anak je...bukan anak-anak....hehe...
ada ais krim free lagi...suka la azuin makan aiskrim ni.....adik elman tengok muka sendiri kat cermin..

Dah anak 2 ni makan pun kadang-kadang kena bergilir-gilir...baru la senang..kalau tak habis tunggang langgang meja tu....masa ni nasib baik adik ok je sebab saya suapkan bubur siap-siap kat dalam kereta...memang tengah kenyang la tu...cuma kena suap kaak jela....
Tak lama pun kami kat kenduri tu..pengantun pun sampai awal...lagipun kami dok bajet nak p satay wiley kat Sungai Ramal tu...dah lama tak pekena satay willy tu...


Tapi masih awal jugak, kami pun singgah la jap kat Alamanda buang masa...lagipun terus solat kat Alamanda tu....
Sementara tunggu saya solat, mr may bawak la anak-anak jenjalan kat luar Alamanda tu...seronok sungguh elman...

kakak yang suka merenyeh...
Tarra....gambar kakak kat Sungai Ramal..mengadap satay willy...sebenarnya kami nak makan yang kat food court Sungai Ramal tu tapi panas dan ramai orang...macam tak selesa dengan 2 anak ni..tu yang p makan dalam kedai ni...sama jugak..sebelah je pun....

berselera kakak makan satay willy ni..
adik pulak tido memang tak sedar....mengantuk sungguh....

Lepas makan tu kami terus balik rumah...tak ada nak singgah mana dah..penat!!




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.