Friday, January 27, 2012

Tak Jem - Seronok!!

Minggu ni driving pergi kerja adalah sangat heaven…jalan tak banyak kereta, traffic pun lancar [especially Federal Highway]….minggu ni saya balik kerja ikut Federal Highway je….cepat jugak sampai rumah sebab traffic lancar…selalunya saya guna Federal Highway ni masa nak pergi kerja je…sebab saya keluar rumah kan awal, so tak la sangkut jem….balik kerja pulak saya lebih suka guna NPE….memang best ikut NPE ni….lancar terus sampai ke Cheras..memang jalan alternative la untuk ke Sungai Besi & Cheras…kalau ikut Federal Highway masa balik, confirm akan sangkut jem…

Walaupun saya gerak balik seawall 3.30-3.45 ptg….maksudnya sampai area PJ Hilton tu dalam pukul 4.15pm mesti dah banyak kereta dan kadang2 dah start pun jem kat situ…kebiasaannya jem wajib ada dari Kota Darul Ehsan terus ke susur Cheras/Kelang Lama…boleh jadi tension den kalau hari2 redah jem….sebab itu la masa balik kerja, saya akan gunakan NPE…walaupun kena bayar 2 tol [RM1.60X2)…tapi  berbaloi daripada sangkut jem, minyak pun cepat habis & yang paling penting boleh jadi gila ok!!!

Kadang2 tu saya skip tol 1 dah ikut Federal sampai Sunway je…lepas tu ambik NPE semula [susur selepas Sunway tu]….so, kena bayar 1 tol jela…tapi kat situ pun kadang 2 jem jugak sebab banyak kereta dari arah Kelana Jana dan Shah Alam….

Tula kan nasib saya yang kerja jauh dari rumah….hari2 travel….pergi-balik 92km….huh!!tapi dah biasa dah..tak terasa pun jauh….kalau saya gerak balik dari opis 3.45 camtu…pukul 4.30-4.45pm dah boleh sampai rumah….Jap je….

Untung la siapa yang kerja dekat dengan rumah……tapi susah la yang nak dapat dekat..lagi2 kerja macam saya ni…Ni yang kerja kat Penang semula ni..seronok tau kerja kat Penang especially Kilang Electronic….Dekat je dengan rumah..environment pun best…..sekarang Medical macam tak berapa nak best…***Ni yang berkira2 nak tukar kerja pulak…..

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.