Saturday, March 19, 2011

checklist to complete

Haa...ingatkan lahirnya azuin dah takde dah checklist2 ni...tapi ada lagi yang still pending sebab tak beli time preggy dulu...tapi tak banyak dah yang pending cuma barang2 yang akan digunakan lepas berpantang je..

Memandangkan sekarang ni saya tengah berpantang, kena buat on9 shopping jela...banyak jugak la buat survey and i managed to decide which items to be shop....semalam, pagi2 lagi saya dah shopping...and harini sungguh la terkejut sebab barang yang dibeli tu dah sampai...cepat giler....it's only took 1 day to receive them (lepas ni boleh la beli on9 lagi)..saya just shopping kat onebabyworld je...sebabnye sebelum ni pun pernah shopping kat situ tapi p terus butik dia....saya sempat shopping sterilizer,warmer, feeding bottle and nursing bra...

ni la sterilizer and warmer...saya beli yang little bean punya....warmer tu nak letak kat umah BS nanti...senang skit BS nak panaskan susu untuk azuin nanti (BS pun tak confirm lagi)...untuk kegunaan sendiri saya belum beli lagi sebab ingatkan nak beli terus dari butik sebab nak tengok muat ke tak untuk feeding bottle yang azuin guna...kalo yang kat umah BS tu dia boleh panaskan terus dari storage bottle je...kalau untuk sendiri igt nak beli yang boleh guna dalam kereta gak....sekarang tengah fikir2 nak beli little bean gak or snow bear...nanti balik KL baru p beli...sekarang ni just guna warmer ni je....untuk combo ni, saya jugak dapat free little bean feeding bottle BPA free, wide neck..


Selain tu, saya pun beli botol susu tommee tippee ni....sangat comey kan...yang penting botol ni bagus untuk elakkan bayi confius puting...hope azuin ok dengan botol...next week baru nak ajar azuin minum susu guna botol...sebut pasal botol ni...memang banyak gift yang azuin dapat...hamper2 banyak yang ada botol susu...tapi takpe botol ni boleh guna ganti2 kan...meriah sungguh botol susu azuin nanti....

 So, barang yang pending just tinggal sikit je....
1) Stroller
2) Car Seat
3) Home & Car Warmer
4) Tilam & Bantal untuk rumah BS

Barang2 ni akan dinyahkan dari list soon....kena tunggu after pantang baru jalan2 shopping.....

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.