Thursday, August 13, 2015

Puncak Alam Banjir

Selasa Lepas, 11 August 2015..untuk pertama kali saya tersangkut dalam jem nak masuk ke Puncak Alam...dari office lagi dah hujan lebat...tu yang cepat-cepat gerak dari Shah Alam....dengan harapan nak elak dari jem masa hujan la...
     
Tapi, memang terkejut masa kat simpang nak masuk Puncak Alam tu...Panjang giler beratur kat trafic lite...terus saya lencong jalan ke arah McD Puncak Alam...baru je belok, sangkut jugak....sah la..ni mesti banjir ni..saya pun konon-konon u-turn nak masuk ikut Econsave pulak....mak ai....memang sangkut jugak...terus belek FB Puncak Alam...nak cari info..kot la ada yang post bagitau apa yang terjadi ni kan....                                                           

Dan...memang sah!! Kami tak boleh nak masuk Puncak Alam...Banjir yang luar biasa....                                             
Saya tersangkut lebih kurang 3 jam jugak la...jenuh la dok menunggu dan ikut flow je..dari cerah sampai ke gelap.....

Sian kat naak-anak la..tak pernah ambil diorang lambat macam ni....memang call nursery 2 kali jugak la nak tanya pasal diorang ni....

Dar pukul 6 petang sampai la pukul 9 malam..baru la sampai giliran saya nak redah banjir ni...risau jugak..kot la kereta rosak ke nanti...sebab ada banyak motor yang redah banjir...at last mati enjin..
terasa jugak la dalamnya air tu masa redah....syukur Alhamdulillah, wpv kuat redah banjir.....
Keesokkan harinya memang pun keluar berita...20 000 warga Puncak Alam sangkut dalam banjir ni...mak aii..ramai jugak la....dan, saya la salah seotang yang tersangkut tu...huhu

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.