Sunday, July 20, 2014

azuin amani memasak sempena Iftar

Petang semalam (Sabtu), lorong kawasan rumah saya ada buat iftar..buka puasa bersama la...menu semuanya potluck....seronok sangat sebab dapat join aktiviti macam ni...

untuk majlis ni, kitorang buat ayam tomato dan nasi tomato...resepi maktok...hehehe..

masa dok sediakan bahan-bahan memasak, azuin la yang dok sibuk nak tolong....seronok la tu sebab dapat kacau-kacau bagai..selama ni dok masak sendiri guna mainan dia je...tak real...ni baru real...hehe
Bukan setakat dok kacau, masa saya dok tumbuk badam pun dia terinigin nak tumbuk...selama ni azuin dok main tumbuk-tumbuk mainan jugak...bahasa azuin 'kunyah'....tah kenapa tumbuk tu jadi kunyah....hheh....tak percaya?jom tengok video kat bawah ni....
video

Sebenarnya, yang masak-memasak tu untuk majlis iftar kat lorong saya ni....kami buat ayam tomato & nasi tomato...makanan adalah secara potluck....ada bakar-bakar gak..seronok sangat...sebab masa ni la baru berpeluang nak sembang dan kenal jiran-jiran....

Yang paling kelakar, rumah depan rumah kami pun hantar anak diroang kat nursery yang sama....kira kawan azuin la....baru tau...padahal dah lama hantar tempat yang sama....
spot me??!masih cerah lagi ni....tunggu waktu berbuka...
ni dah gelap...letak gambar ni sebab nampak papa....gambar saya cilok dari wassap lorong...hehehe....





No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.