Friday, May 16, 2014

Bila anak tak sihat

Harini betul-betul buat saya risau..mana taknya, saya sampai ofis tadi dalam pukul 8.10pagi...baru nak warm up, dapat pulak call dari taska....dok risau pasal Elman la sebab malam semalam memang la badan adik panas...tapi masa nak hantar p taska tu rasa macam ok je..tu yang hantar jugak...tapi saya ada la pesan kalau adik macam tak ok, call jela saya...

Siapa tak risau kalau dapat call dari taska..mesti macam-macam fikir..memang adik dok nangis je sejak dari saya hantar tadi..memang takmo duduk dan susu pun taknak minum...haih, risau sungguh..mesti adik lapar jugak....saya agak mesti kena 'thrush' lagi...sebab tu adik tak mo susu.....dan, memang betul pun..ada putih-putih kat tepi bibir macam ulser..

Elman tak pernah demam..ni la first time demam...tapi setakat ni...dah ok dah...sekejap je demam..saya tak bagi ubat pun...malas nak kenalkan ubat kecik-kecik macam ni...kalau betul-betul serius baru bagi ubat....tapi kena pantau jugak la suhu badan anak ni.....
budak demam ni masih nak senyum dan gelak kalau kena agah...
semua jari nak masuk dalam mulut......

Sian jugak la tengok adik...tapi lama-kelamaan lapar sangat, adik minum jugak mama....tadi cuma try bagi guna syringe je...tak banyak jugak adik minum.....

tu kisah adik, kakak pulak yang tak tahan....azuin yang excited sebab dapat balik awal...seronok la tu...siap angkat beg siap-siap lagi....
sampai rumah, dok main mainan dia la..hari ni Jumaat, azuin dan kawan-kawan kat taska memang kena pakai baju rasmi....
suka senyum macam tu!!!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.