Thursday, December 13, 2012

Sibuk


2 minggu yang memenatkan….sungguh penat!! Mungkin dah lama saya tak kerja sampai lewat….dulu masa sebelum kahwin dulu saya memang tak kisah sangat balik lambat dari kerja…saya pernah balik kerja pukul 12 tengah malam..tapi dulu la..dah bertahun lamanya….tu masa saya kerja kat Penang dulu…masa bujang……tapi sejak pindah kerja kat sini, saya dah tak balik lambat….mana taknya waktu kerja saya ikut masa ‘Production’ 7-3.30pm je…dan tak pernah pun ikut full shift production dari 7-7pm…dah jadi rutin kerja saya dah…saya tak akan kerja sampai lewat melainkan ada sebab-sebab tertentu…saya akan gunakan masa kerja sebaik mungkin la…taknak ‘drag’ kerja sampai lewat..asalkan kerja saya meet the target!!

Dari minggu lepas, saya kena kerja sampai lewat jugak..memandangkan saya kena siapkan validation in December….projek ni dah mula since Febuary lagi dan sekarang ni cuma tinggal final phase before launching….huh. gerun kalau tengok project plan ni…manataknya…tinggal lagi 2 minggu lagi tau…dalam 2 minggu ni, untuk final phase validation saya kena siap 3 PQ’s (PQ1,PQ2 and PQ3). Until today, cuma PQ3 yang belum buat….ingat dapat siapkan minggu ni…tapi kena on-hold dulu sebab ada customer visit pulak…..customer jauh dari Sweeden…nak tengok product diorang la….dah la ‘under construction’ lagi…haha…dah la ada buat product tour….nak tengok each process involved pulak tu…..hope everythings are smooth sailing ahead…

Tu yang terkejar-kejar nak siapkan apa-apa yang patut…report sebelum PQ ni…sebenarnya tak risau sangat sebab saya dah buatkan report ni sikit-sikit…maksudnya tak la saya compile semua masa final phase..kalau tak….naya nak compile sekali harung…jenuh la…boleh patah jari nak menaip dan boleh tergeliat otak nak ingat balik ‘history’ masa buat tu…..hahaha…

Minggu lepas dan awal minggu ni memang azuin balik lambat la…papa ambik azuin…mama balik dah gelap dah……sian azuin..tak sempat nak main sangat dengan mama….balik pun dah letih…pagi nak p kerja lagi…badan & otak sangat penat…dah la balik tu sangkut dengan jem lagi….tension betul drive area HICOM…memanjang jem….dah la jauh pulak tu..dari lepas tol kemuning sampailah persimpangan Seafield….

tapi, bersyukur jugak sebab bukan selalu macam ni…once in a blue moon je!!ramai lagi orang yang terpaksa melalui jadual kerja yang sangat padat…hari-hari kena tempuh jem….bersyukur dengan apa yang ada sekarang ni…..

Bali je rumah, dapat tengok gambar anak mama yang dok main....tapi kenapa la main sampai nak tido atas kotak..kat tepi rak kasut pulak tu..haih....macam-macam...
tengok tu.. 
azuin..azuin...

Oh ya, hari Selasa lepas Selangor Cuti tapi saya tak cuti…huhu…cuti diganti pada 24 December ni…ok la kan..boleh cuti panjang masa tu……masa drive p kerja hari tu memang sangat lengang jalan….tapi kearah KL memang sangat jem…
Tengok la jalan arah bertentangan...jem giler...gambar ni saya ambik lepas dari PJ Hilton tu....

Tapi yang syok balik lambat ni, saya boleh la ambik kotak-kotak kosong nak isi barang pindah nanti..bukan apa, kalau balik awal macam segan je nak bawak balik..dah la kena ambik kat ‘warehouse’…bila la start packing barang ni…minggu depan dah nak pindah!!!!!

Note : harini boleh balik macam biasa…..yeay!!!!nak p pasar malam kat Bandar Tun Razak…

4 comments:

  1. alalalaaaa tomeiiinya dia cari port landing...atas kotak yg tak tahan tu hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula pasal.....tetibe nak landing situ pulak....macam-macam....

      Delete
  2. kejap je Azuin dah besar. kalau papa tak menggelupur jaga Azuin takpe. ada orang kat sini menggelupur sikit sebab Amna taknak minum bottle bila kat rumah heheheheheh~

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah dah besar pun.....setakat ni papa azuin boleh jadi mr mama.....memang dia kena jaga la kalau emergency or balik lambat.....nak ambik cuti xleh dah sebab cuti dah habis...so, org yang banyak cuti la kena bercuti...hahaha....tapi,nasib baik pandai uruskan susu azuin.....

      Delete

Note: Only a member of this blog may post a comment.