Thursday, December 20, 2012

Risau


Risau…..

Perasaan yang mengganggu saya ketika ni….

Kami akan berpindah  minggu ni..dan bermula la kehidupan di rumah baru minggu depan….sebenarnya bukan pasal rumah baru yang saya risaukan…lebih risaukan pasal princess…

Tak tau la macam mana nanti princess nak pergi ke tempat babysitter/nursery baru….setakat ni kami masih mencari lagi kat mana nak hantar princess…baru je 2 tempat yang kami survey….dah la masa dah suntuk….

Princess pulak sejak akhir-akhir ni selalu buat perangai pagi-pagi….sentiasa berjaga-jaga masa saya nak p kerja….lepas tu menangis, mencebik, meraung…..susah hati sungguh…..mr may pun cakap kalau nak hantar ke rumah pengasuh tu princess dah teresak-esak taknak pergi….kalau lif berhenti tingkat 6 tu princess akan peluk kuat papa..lepas tu kalau papa bukak grill mesti dah dengar kuat dah esakan princess….

Macam mana nak hantar kat orang baru ni…sedangkan sekarang ni pun dah susah…nak pulak kat rumah baru nanti saya yang kena hantar…sekarang ni tugas saya ambik je…lepas ni dah bertukar…sakit kepala memikirkan hal ni……

Dah makin pandai ni…sebab tu taknak p kat orang lain……tapi jangan la macam tu princess……sedih mama tau kalau tengok princess nangis-nagis masa nak kena tinggalkan……

2 comments:

  1. alamak... masalah nursery n babysitter ni memang common la aini.

    amna pun kalau hantar pagi2 memang nangis. tapi don't worry sebab sebenarnya dengan kita je buat macam tu. hehe.. ni adik saya cakapla sebab jaga Amna seminggu hehehe~

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula..harap-harap ok la nanti...kita pulak yang tak sedap hati sebab dok nangis tak nak p.....macam-macam akal kalau dengan mama dia....

      Delete

Note: Only a member of this blog may post a comment.