Friday, April 8, 2011

tamat sudah berpantang..

Tengok tajuk entry ni macam kononnya berpantang sangat la kan...memang berpantang pun...pantang cara saya la..hehehe....

Dari segi pemakanan tu memang dijaga rapi oleh orang2 kesayangan la....Hari2 makan lauk ikan haruan..tak pun ikan plotan...sayur pulak adalah wajib ada sawi..kadang2 tu pegaga la...hmmm, memang sedap tau...sampai adik2 saya pun ikut makan lauk berpantang saya ni...teringin katanya....

Tapi, hari ke 31 saya dah bantai makan durian tau...ingatkan tak leh makan..kebetulan masa ayah bawak balik durian tu bidan urut ada kat umah..so, dia pun cakap boleh je nak makan tapi jangan banyak la...
kesimpulannya....saya makan 2 ulas...bayangkan saya dapat tahan nafsu makan durian ni....saya ni memang hantu durian jugak la...

Tapi jangan tak tau minggu terakhir ni, saya lagi kerap makan durian...tapi limit untuk 3 ulas je sehari..mana tahan dok bau n tengok durian tu...

Horlicks pun saya minum untuk banyakkan susu badan..air bergelen2 gak minum...susu anmum lacta tu pulak wajib dalam menu harian....tapi saya just amik segelas sehari je....

Actually boleh je nak cuba makan apa2 makanan selagi makanan tu tak memudaratkan diri dan baby....
Tapi kalau was2...kenala tanya orang yang berpengalaman....

Berat badan pulak dah kurang la tapi ada lagi 7kilo yang takmau turun2 lagi ni..taktau kat mana lebihan tu...
Adakah 7kilo ni akan tetap je..huhu....
Tula, masa sepanjang berpantang saya cuma berbengkung dalan 13 hari je...sungguh la malas nak lilit2 bagai...mula2 je rajin..masuk je minggu akhir dah malas dah....

ok.stop sini...nanti cerita lain hokay!!

4 comments:

  1. salam..mummy aini.. bestnye dh abis pantang.. comel baby.. ;)

    ReplyDelete
  2. wslm effa...TQ
    aah sangat bes dah abis pantang....hari yang ditunggu2...hehe...tapi still kene pantang untuk certain makanan sebab breast feeding...

    follow n link you effa=D

    ReplyDelete
  3. hah.. sedap lah makan durian.. dah abeh pantang pun.. apa lagi... bedal lah.. hehe

    ReplyDelete
  4. eh izatul....
    baru tau ko punya blog...aku add n link ko ni...
    ternampak blog fara gak dlm list ko...

    hari ni dah merdeka dah...last day aku kat Selama...

    memang boleh bedal makan durian tapi xleh byk2 nanti baby panas pulak...

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.