Monday, April 11, 2011

cerita azuin balik kl & Postnatal check-up

sudah balik KL..

Alhamdulillah semalam selamat sampai KL...Tak sangkakan...balik KL bertiga..Kira second time azuin jalan jauh lepas balik taiping lepas bersalin haritu...lenguh dan kebas2 tangan gak pegang azuin ni almaklumlah saya tak beli car seat lagi...stroller pun baru grab semalam...otw back tu singgah JJ Maluri beli..settle sudah bab stroller...senang sket nak berjalan bwk azuin...kami grab SCR5..penuh satu bonet dgn stroller ni je..

sepanjang perjalanan balik azuin baik2 je..tak meragam pun....sempat la kami singgah di Tanjung Malim makan kat kedai Pau Yik Mun...sebagai langkah berjaga2, kami berhenti dulu kat Behrang tukar diapers and feeding azuin...so masa makan nanti azuin tak la meragam...

sampai je kat umah azuin ada sikit meragam..
environment baru kan...dah la a bit bising kat sini..tak sama dengan kat taiping yang tenang je..tapi nasb baik la azuin boleh tido kat sini...kalau tak, risau gak...

hari ni pulak saya kena p check up kat HUKM...sebenarnya appoinment tu 31 March lagi tapi memandangkan saya masih di Taiping masa tu, appoinment pun ditunda..dan, hari ni baru saya p jumpa doktor Harry untuk cek jahitan..
pagi2 dah kena bersiap azuin..kena feeding dia kenyang2....dan tak lupa kena pump susu bawak bekalan untuk azuin..kot2 la azuin lapar kat sana nanti n susah nak diret feeding kan...
sangkaanku memang tepat..azuin memang tido mula2..pastu bangun nak susu pulak...nasib baik ada bekal.

azuin minum 2.5 oz gak la...senang hati saya sebab azuin boleh minum guna botol...

Pasal check-up saya pulak.......
tersangat la suka hati..luka jahitan dah ok..
Actually saya koyak not totally 3rd degree tapi 2nd degree..tapi apa2 pun yang penting luka saya cepat sembuh...ni berkat makan ikan haruan hari2 dan minum air gamat la....hehe
satu lagi, doktor cakap saya boleh bersalin normal lagi untuk next baby (sebelum ni takut gak kot la kena ceaser ke next baby sebab koyak kan)..
adalah sangat yappy..yeay yeah....(baru dapat baby dah nak baby lagi..)..

2 comments:

  1. dah nak 2nd baby??auwww..huhuhuhu

    ReplyDelete
  2. eh xdpt baby lg..utk next baby..tau bila lg..biar azuin br sket=D

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.