Monday, November 1, 2010

wpv broke down


Tension betul2 pagi2 isnin dah face problem….my car broke down=(…pagi ni dah la bersemangat nak p kerja…siap singgah kat Esso HICOM lagi nak beli breakfast…lapa la katakan…lepas dah beli nasi lemak tu…nak start je keta,haih….kenapa la tak boleh start pulak ni….tensionnye…ni mesti kes bateri ni…lagipun memang bateri dah week and cadangnya nak tukar nextweek…terduduk la jap fikirkan apa yang perlu dibuat…..kol mr may and dia bagi la beberapa cadangan…

1) mintak no phone kat Esso tu…kesasline ke, mekanik ke…
2) kol insurans keta
3) mr may datang sendiri….

Saya pun try tanya kat casher kat Esso tu….dia bg no kesasline….tp saya try kol insurans gak…haaa, at last terus decide mintak pertolongan Insurans…Jap je tunggu….dalam 30mins, mekanik dah sampi….cepat jugak la…mekanik tu terus jump keta saya…memang masalah bateri pun….dia ada gak samada nak tukar bateri ke x….perkara pertama yang saya tanya is harga la…bukan apa,selalunya kalo tukar2 kat highway ni mahal…..memang terbukti pun….harga nak tukar bateri tu rm300…mak aiii….mahalnya…tak salah aku dalam rm200 bateri tu….after discuss dengan mr may, tak jadi tukar la…Cuma jump dan tukar kat kedai terus….abistu apalagi, terus p kedai dan harga is 220..kira ok la daripada harga 300 yang kena kalo tukar tadi…charge untuk jump tarak…..

Lepas chage new bateri, terus kena masuk keja….hari saya masuk lambat…dalam 9.20 baru sampai opis…ok la, sebab bos pun dah tau…senang sket…tp yang tak bes, benda ni berlaku hari isn…hilang mood keja…….ni pun update blog dulu…..

Owh 1 lagi, I have no luck kat M41….dah cuba sedaya upaya tp rezeki tak menyebelahi saya lagi buat kali ni…..so, mayb ditentukan saya kena kerja in private lagi and kumpul duit lebih lagi…..

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.