Monday, November 1, 2010

1 nov

1 nov, 3.30pm genap sethn tarikh kami bertunang…..cepat betul rasanyakan…..saya masih ingat lagi masa buat persiapan bertunang dulu….sebulan je masa nak buat hantaran….yela, family mr may datang merisik pun 4 oct 2009…so, memang agak suntuk la masa…tp masa bertunang barangan hantaran tak la banyak sangat pun…yang banyak cuma makanan je….tu pun sebab di saat2 akhir ramai yang bagi makanan untuk dijadikan barangan hantaran jugak….sepatutnya hantaran is 7 berbalas 9..

Tema hari bertunang is white…peminat putih la katakan….baju pun saya sewa je…tupun discussion and agreed by phone je….hari jumaat 30 october tu baru p fitting..sib baik baju tu muat2 dgn badan saya, so, no alteration la….sekali tengok baju tu dah ala2 macam costume nikah dah pun….tp ada saya kisah, yang penting saya suka kan….hantaran pulak tema blue silver…..tahla,rasa macam menarik je kaler ni…memang pada setengah orang, mereka akan cakap kaler ni dull and tak naik seri….tapi for me,kaler ni sungguh cantik n nampak kalsik+menarik=D…..Tema dari mr may pulak is gold…

Masa hari bertunang ni mr may tak datang sekali…malu kot…hehehe….dia dok umah je(macam anak dara pulak)….tp tu tak penting pun sebab baru bertunang…yang penting masa nikah dia WAJIB ada…W.A.J.I.B tau!!!!hehehe….
Really happy that moment lepas ditunangkan dengan mr may…br la ada ikatan sket…yela selalunye hanya ikatan antara saya dan mr may…tp kalo dah bertunang tu, orang kata,dah ada ikatan dengan family dah…bes2=D…

Jom layan gambar2 ni...

Bakal mertua sarungkan cincin....tangan ketar2 masa ni..segan seh, ramai orang tengok....

 Selesai sudah....

                             mr may n haiqal....mr may tak datang pun masa bertunang...tunggu  kat umah je....

Peace!!! dah jadi tunangan org=D


Hantaran dari saya...actual is 9 je tapi tetibe jadi banyak sebab ramai pulak yang bagi..tp tio up tu semuanya makanan je....

Hantaran dari mr may....gold theme..

family saya...ni petang selepas majlis...As tgh mengandung masa ni....

Tetiba rasa nak flash back macam mana kenal mr may ni....hoho

Teringat lagi masa mula2 kenal mr may ni…ingatkan Chinese sbb namapun may…tp dah jumpa baru tau yg nama je may…tp sebenarnya melayu...masa tu just kenal just as a friend je..tapi dalam hati sempat gak cakap ‘boleh tahan gak mamat ni’….hehehe,tp masa tu saya tak leh la lebih2…lagipun masa tu saya tak available (itu cerita lama la)…so, biasa2 jela….haa, kalo nak tau kejadian ni berlaku bulan May=)…..

Then, lama2 macam suka pulak….confius gak mula rasa suka tu…sebab saya pun baru jadi single semula masa tu…tuptap, rasa admire pulak kat mr may ni….masa tu dok fikir samada saya ni suka dia betul2 or sebab rasa sunyi lepas break-off….so, saya just buat taktau jela dgn rasa ni….tapi semakin lama semakin tebal pulak rasa ni….dekat setahun gak la…..tapi kadang2 rasa bertepuk sebelah tangan…tp kadang2 rasa gak yang mr may ni suka saya gak…ada banyak hint yang ditunjukkan….tapi taknak la org kata perigi cari timba pulak…just buat biasa jela…kalo ada jodoh tu tak kemana kan…..

Tapi amat seksa gak la masa pendam perasaan tu….Cuma my best friend je tau..thanks Amy and Reen yang slalu dengar luahan perasaanku ketika itu….makan dalam babe….banyak moment yang nak dikongsi disini tapi terlalu banyak hingga taktau nak tulis macam mana…..

Ada penah sekali saya nak balilk taiping hanta hp kat norly…tp kena blk hari ke penang….masa tu saya kat Gurney Plaza baru beli hp la….kena hanta haritu gak sebab norly dah nak balik UM….masa tgh jalan2 kat Guney tu ada la dok ber’sms’ dgn mr may…saya pun ada bgtau yang saya nak balik taiping jap petang tu…..tetiba je mr may cakap nak ikut sekali memandangkan dia pun nak amik laptop dia kat umah……KEBETULAN…..hehehe,betul ke mr may nak amik laptop, ke nak teman kan saya….hihihi….nak jadikan cerita, that’s is the first time saya bwk balik lelaki ke rumah saya…dalam erti kata lain jumpa dgn my family la….walopun sekejap tp timbul jugak la kontroversi yg mengatakan mr may ni special boyfriend saya…..hah, saya pun kira first time dapat p ke rumah mr may….mr may cakap, mak dia siap tanya lagi adakah saya ni GF dia….hihihi……

tapi yang paling best is pada malam kejadian (happens in May jugak tau…tu yang simboliknya kami….kebanyakan berlaku in May)…ayat yang paling bes aku dengar dari mulut dia is “aini, dengar ni…may sayang aini”….masa tu rasa macam sebak sangat…..yela,means saya tak bertepuk sebelah tangan la….walaupun mr may bgtau thru phone je, tapi cukup indah sekali words tu….kami berborak sampai pagi tau….haa, jangan salah anggap, kami tak declare apa2 pun malam tu…xde istilah ‘c.o.u.p.l.e’….yela, melalui pengalaman, kami lebih selesa untuk jadi kawan rapat dan pada masa yang sama boleh kenal hati budi masing2…kalo ada jodoh antara kami memang tak kemana dan kalo jodoh tu sampai, dia akan hantar rombongan meminang saya=)….then, mayb one day kad kawen tu ada nama kami berdua (yang ni dah jadi reality pun=D)…..dengan status teman tapi mesra ni la yang menjadikan kami lebih rapat walopun tak terikat…saya suka situasi macm ni…tak ada istilah jeles ke, nak gaduh2 ke or ape2 la macam couple yang lain….yang ada antara kami is trust each other and trust jodoh tu ditentukan oleh ALLAH SWT…

Alhamdulillah, persahabatan kami ni makin rapat dan rasa bahagia sangat2..sampai satu ketika mr may pun ajak untuk ke step yang lebih serius….masa tu yang dia cakap nak datang meminang tu….so, barulah boleh declare kat org yang kami ni ada hubungan yg serius selepas terlerainya ikatan pertunangan…ngeeee=)

MEMOIR of 1 Nov 2009. { may&aini }

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.