Thursday, August 12, 2010

Sudah 10 minggu..

Alhamdulillah, hari ini genap 10 minggu usia kandungan. Syukur, masih lagi mampu bertahan dengan segala macam karenah badan ni. Kena Banyak bersabar, nak jadi ibu kena kuat kan…..

Masa minggu ke 8 ade bt check up. Doktor bgtau tekanan darah saya hampir rendah 100/70 je…berat cume naik 0.5kg je….kena makan makanan yg byk zat besi katanya….mula2 risau gak..nasib baik ada Doc peribadi yang sentiasa memantau apa yg dimakan oleh saya…Doc tu mr may la=D

Tp sekarang dah minggu kesepuluh, saya dpt rasakan berat badan bertambah sikit…kene tunggu next check up la kan…next check-up saya ujung bulan ni…

Inilah kesannya, mengandung tanpa alahan. Syukur sangat-sangat! Sampai sekarang pun, tiada sebarang sickness, baik morning or evening. Selera makan, Alhamdulillah, tidak terganggu.. Jadi sementara berselera ni, saya belasah jelah. Hehehe... Lagipun, tak boleh lambat makan sikit pun. Kalau dah lapar tu, kena cepat p makan. kalau tak, mesti masuk angin punyer. Orang kata, selagi ada selera ni, makanlah.

Kalau nak tau, saya baru tukar susu ke Enfamama…1st time makan tak sedap sebab saya beli perasa vanilla…sebenarnya, sejak dari awal saya minum susu Anmum, sedap..tp susu Anmum jual dalam kotak je…tu yang kena letak dalam container pulak..saya ni konon2 nak senang la…tu yang p beli susu Enfamama pulak…sebab nya dijual dalam tin..senang skit..lagipun ada kawan saya bagitau perasa vanilla tu sedap..tu yang saya nak cuba…tp not my cup of tea la=(…
Saya lebih suka rasa susu tu sendiri dari yang berperisa…tapi nak buat macam mana,kena habiskan jugak la…dah la 1 tin tu 900g…brapa lama nak kena abiskan….lepas ni nak tukar ke Anmum semula…..

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.