Saturday, February 15, 2014

Kembali bekerja

Dah bermula rutin kerja...Dah lama cuti memang akan terasa sangat...lain macam,hahahaha....bayangkan la password pc pun dah lupa...macam-macam hal.....macam mana la boleh sampai lupa!!

Hari pertama kerja memang dok baca email jela...berlambak-lambak email.....sehari memang tak habis baca la....dah baca kena 'digest' jugak....
Biasalah dah lama cuti, macam-macam benda ada ataih meja...yang penting dapat buku baru dan calendar...macam-macam lagi la...

Pasal anak-anak pulak, memang kalau boleh cuba tak nak ingat sangat...bukan apa, kalau ingat mesti akan jadi risau....berserah jela...dengan harapan, anak-anak selamat kat taska.....terutama sekali Elman la..sebab Elman kan kecik lagi...azuin dulu pun hantar rumah pengasuh masa umur 5 bulan...taska pulak hantar masa umur 2 tahun...

Dan....saya pun start mengepam kat opis....syukur sangat sebab company memang positif pasal breastfeeding ni...ada 2 bilik lagi untuk breastfeeding.....senang...2-2 bilik ni dekat dengan klinik...hehe, apa kaitan dengan klinik pulak ni?..hehe sebenarnya nurse kat klinik tu la kira champion untuk bilik penyusuan ni....jadi, tak perlu la risau nak pam....memang selesa la....
Tempat saya pam..ada 2 kerusi sebenarnya....bilik ni dalam proses pengubahsuaian lagi...katanya nak letak 3 sofa bagai...dan nak tambah lagi poster tentang penyusuan...bagi lagi meriah....
Ada satu je chiller....just untuk letak susu jela...ok la dari tak ada kan...takkan nak request peti sejuk pulak kot....bukan banyak pun yang letak susu kat situ...
Sinki untuk basuh segala benda...yang ni bilik yang dekat dengan ofis saya...ada lagi satu bilik penyusuan...yang tu saya taktau macam mana condition dia...yang pasti, bilik yang satu lagi memang 'attach' dengan klinik company la.

Kerja pulak memang berlambak la..banyak yang nak kena cover semula..semula nak kena kejar masa...plus, banyak pulak aktiviti sekarang ni....

Yang penting, diri kena semangat melebihi 100%...kena achieve apa yang saya target tu!!sentiasa positive walaupun terlalu banyak negative elements yang saya dengar dari orang sekeliling pasal environment kerja....takmo2 terjebak dengan semua tu..tak nak racun fikiran dengan dorang semua...saya adalah saya...kerja kena tiptop!!

Chaiyok Aini!!










No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.