Thursday, March 28, 2013

sibuk.bonus.happy

Minggu yang agak sibuk….selalu saya curi-curi masa untuk update blog masa kat office..tapi minggu ni schedule amat padat…sampai nak lepak lama layan tenet pun tak boleh…almaklumlah, saya taknak drag kerja sampai lewat…taknak balik lambat dari office…jadi, kenalah kerja macam gila jap…bukan gila apapun…Cuma nak tumpukan untuk kerja je….kalau ada meeting lagila sakit hati….terpaksa ‘stop’ kerja jap….saya ni kalau dah buat kerja tu kalau boleh tak nak ada gangguan…..tapi apa boleh buat kan…..kerja mana yang tak ada gangguan…..

Minggu ni jugak adalah minggu gaji…siapa yang tak suka dapat gaji kan…pelat lelah sebulan kerja kenalah dapat gajikan….bulan 3 kebanyakan company selalu bagi bonus/profit sharing….company lama saya dulu bulan 3 la yang dinantikan sebab dapat profit sharing….walaupun percentage tu berubah-ubah..tapi seronok sebab dapat wang lebih….siapa tak happy kan!! Lain company lain bonus yang dapat…rezeki masing2….kalau dapat yang berbelas-belas bulan tu seronok la kan…meriah…boleh savings banyak2….company saya sekarang bonus tak la meriah macam company yang besar-besar tu…..tapi tetap bersyukur sebab dapat gak bonus kan…..campany pun baru nak menapak kat Malaysia….baru je nak masuk 5 tahun…masa saya kerja sini, company baru set-up…baru 2 tahun…..masa tu banyak executive, engineer je….banyak buat marketing sample je dan set up segala bagai la….

 Alhamdulillah..sekarang dah banyak dah pekerja….jauh la nak dibandingkan dengan kerja kat Venture dulu yang pekerja hampir 2k….company kecik je tapi syukur rezeki saya disini…..dapat belajar banyak dalam medical devices, pharmaceutical industry ni….

Bonus pulak,hmmm…tak sabar nak tunggu esok sebab gaji....dapat bonus dan backpay gaji baru.yeay!!rezeki saya dan keluarga…..setakat ni company bagi bonus 2 kali setahun…bulan Mac dan Bulan 9…..next bonus kena tunggu bulan 9 la pulak….Bonus kali ni nak simpan jugak sebab nak kumpul2 duit nak beli rumah lagi…rumah sekarang ni suamiku punya….sendiri punya nak cari jugak la…..haruslah kena kumpul untuk downpaymentkan…kalau dapat beli rumah tanpa downpayment lagi la best…duit tu boleh buat apa yang patutkan….


Selingan (gambar tiada kaitan dengan entri ni…)


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.