Thursday, September 26, 2013

Lulus Medical Checkup....

Lanjutan dari entri yang ni…..

Syukur Alhamdulillah, dah dapat pun result medical checkup untuk company baru….buat medical checkup on 13/9/2013….HR call 24/9/2013….seminggu jugak la tunggu….memang lega sungguh..kelam kelibut angkat call dari HR kelmarin….mana taknya, masa tu saya tengah dok pilih udang kat Econsave…..result medical checkup ok dan tak ada masalah…Cuma tak xray je tak ada…lepas maternity kot baru buat…..

13/9/2013
Kisahnya macam ni….hari Jumaat selepas buat medical checkup tu, saya ada kol HR cakap yang saya takleh buat untuk xray sebab pregnant….nak bagitau pregnant tu memang sangat berat… manataknya, takut tetiba diorang tak nak ambik pregnant women ke kan…tak ke haru…tapi syukur, sebab company ni tak diskriminasi kepada pregnant women macam saya ni!!

Lepas call tu, HR bagi 2 options lagi kat saya….

Option 1
Immediate resigned!! They pay for my 2 months notice….

Option 2
Stay with my current company sehingga habis pantang….so, start kerja mid of January 2014.tapi kena sign offer letter dulu la….takut saya tak join terus ke kan….

Masa tu saya bagi jawapan yang selamat je….mana-mana pun boleh depends on the company la….dalam hati, lebih prefer yang option 1..

24/9/2013
HR call suruh proceed untuk tender resignation dan ikut option 1…ni selepas diorang punya discussion la….HR cakap, at least kalau saya masuk awal, dah boleh nampak guidelines and kerja kat situ…nanti lepas maternity terus kerja macam biasa…..

Offer letter HR bagi thru email dulu….nanti baru p sign….saya mintak seminggu untuk hands-over kerja sekarang…nasib baik HR memahami:)

25/9/2013
Akhirnya, saya tender resignation dengan bagi short notice…keje sampai hujung bulan 30 september 2013 sebab nak settle kan beberapa kerja dan hands over sikit….takkan nak 24hours pulak…..

Tapi yang kalut sikit sebab Director tak bagitau keputusan lagi..tp apa-apa pun saya akan last kerja 30hb ni jugak!!

Minggu depan bermulalah kerja di company baru….semoga semuanya berjalan lancar….offer yang ditawarkan sangat berbaloi…

Nestle oh Nestle!!!

Updated:
Company tak terima la pulak pasal short notice ni...at least 2 weeks notice untuk hands over projects and task...hmmmm pening kepala....kena kerja sampai 11 October...tapi cuma kena bayar balik 1 bulan gaji dan 2 minggu lagi tu kira company absorb kalau saya completed the notice period...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.